یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان / جهان استکبار به دنبال جنگ نرم است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان، تأکید کرد: ما در شرایط کنونی در جغرافیای کلان جهانی، شاهد اسارت هنر به دست صهیونیست بین‌المللی هستیم و جهان استکبار به دنبال جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری شامگاه شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان انقلابی و مسئولان فرهنگی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: غرب در حال به استخدام در آوردن همه رسانه‌هایی که دارای دانش، نظر و تکنولوژی در مقوله هنر هستند، است. غربی‌ها اندیشه‌های خود را به جهانیان تحمیل می‌کنند؛ چون جهان استکبار به دنبال جنگ نرم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به تعریف تهاجم نرم یادآور شد: تهاجم نرم یک تهاجم هنری است، برای نمونه، اگر آمریکا به کشور ویتنام حمله می‌کند، همزمان تولیدات هنری را در سطح جهان ارائه می‌دهد تا تجاوز خود را به کشور ویتنام مثبت جلوه دهد.

به گفته وی، در جریان حمله صهیونیسم به مردم بی‌دفاع غزه نیز همین استراتژی را در پیش گرفتند و با یک برنامه‌ریزی هدفمند رسانه‌ای و هنری در سطح بین‌المللی به‌دنبال مظلوم نشان دادن ظالم هستند.

امام جمعه بوشهر، رسانه را یک امر راهبردی دانست و ادامه داد: امروز تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان یک ضرورت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری سپس با اشاره به ویژگی‌های استان بوشهر، تأکید کرد: در استان بوشهر نیز هنر به خصوص شعر، نقش اثرگذاری در جغرافیای استان و همچنین در نظام روانشناسی مردم داشته است.

وی در ادامه به تاریخ استان بوشهر و رشادت مبارزانی همچون شهید رئیسعلی دلواری پرداخت و گفت: اینکه امروز عکسی از رئیسعلی در دسترس ما نیست، نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها از عکس و نام رئیسعلی دلواری هم می‌ترسند. شهید رئیسعلی دلواری با ضربات سخت نظامی به انگلیس باعث شد استراتژی آنها در دنیا عوض شود و به سمت استعمار نو پیش بروند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در شرایط کنونی وارد فاز جدیدی از تحول جهانی شده‌ایم و تولیدات هنری ما دیگر نباید محدود به جغرافیای استانی و ایران باشد؛ بلکه باید از افق بوشهر به ایران و به تحولات جهانی نگاه و اثر هنری تولید کنیم.

به گزارش ایبنا؛ در بخش بعدی این نشست چهره‌های شاخص هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ به ارائه برخی از دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین عبدالله شاهینی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز درباره برنامه‌های هفته هنر انقلاب و فرایند انتخاب چهره سال توضیحاتی ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها