چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
توجه ویژه به مناطق محروم در تخصیص یارانه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فروش برخط کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحقق عدالت فرهنگی است، از توجه ویژه به مناطق محروم در تخصیص یارانه نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) پس از جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته اتفاق بیفتد.

وی در این زمینه توضیح داد: ما در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و استادان حوزه و دانشگاه یارانه تخصیص می‌دهیم، امسال با این برنامه‌ریزی این اقشار را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم را به صورت ویژه خواهیم دید.

اسماعیلی با اشاره به جزئیات این طرح، افزود: همچنین با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که یک گام اصلی برای برقراری عدالت فرهنگی است، گام‌های مهم دیگری را بر خواهیم داشت. در خرید برخط‌همزمان با تهران، همه نقاط کشور شامل شهرها و روستاها در مدت ده دقیقه می‌توانند به سامانه ما وارد شوند، کتاب خریداری کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان در منازل به آن‌ها تحویل داده شود.

به گفته وی، یعنی اگر هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در چابهار، سرخس، ماکو، خرمشهر یا جزیره قشم کتابی را خریداری کند، کتاب را به صورت رایگان در منزل تحویل می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال، فعالیت‌های فروش برخط را گسترش خواهیم داد، گفت: این شیوه فروش گام بسیار مهمی برای تحقق عدالت فرهنگی است که رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها