سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
شاعر زنجانی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی زنجان شد

زنجان- «ناصر دوستی» شاعر زنجانی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ناصر دوستی شاعر زنجانی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب استان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

ناصر دوستی از شاعران زنجانی است که در جشنواره‌های شعر آیینی حائز مقام‌های بسیاری شده است، کسب مقام برتر در کنگره ملی شعر فاطمی و هفتمین کنگره ملی شعر اربعین از مقام‌های کسب شده توسط ناصر دوستی در سال‌های اخیر است.

ناصر دوستی همچنین گردآورنده مجموعه شعر حوزه هنری استان زنجان با موضوع انقلاب اسلامی است.

این شاعر زنجانی در گفت‌وگو با ایبنا در زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای استعدادهای شعری بسیاری به ویژه در رده سنی جوان و نوجوان است، تصریح کرد: به عقیده من استان در مسیر رشد و شکوفایی در حوزه ادبیات قرار گرفته است؛ اما نهایی شدن موضوع نیازمند حمایت مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه خود شاعران نیز در شناساندن آثارشان نقش بسزایی دارند، افزود: شعر باید متنوع و ساده باشد تا مخاطب را جذب کند؛ البته خوشبختانه استان زنجان از افراد شاخصی در این حوزه برخوردار است که حرفی برای گفتن دارند.

این شاعر زنجانی با بیان اینکه مهمترین عنصر در سرودن شعر خیال است، گفت: هرقدر شاعر بتواند از این قوه بهتر استفاده کند؛ شعر بهتری خواهد گفت.

وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته هنر گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین و شناسایی شاخصه‌های هنر انقلاب و معرفی تولیدات فاخر هنری هنرمندان به جامعه است.

دوستی گفت: اگر هنرمندی می‌خواهد آثارش رنگ و بوی انقلابی بگیرد باید تفکر انقلابی داشته باشد و هنرمندان ما باید مبانی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه باید در هفته هنر انقلاب اسلامی برای تمام سال برنامه ریزی کرد تا یک هنرمند انقلابی بداند باید روی چه مسائلی در آثار خود توجه کند، افزود: همانطور که قبلاً نیز بیان شده حمایت از هنرمندان و فرهنگیان موضوع مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط