سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
برگزاری نمایشگاه و محفل قرآنی شهرستانی در زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نمایشگاه قرآنی و محفل قرآن شهرستانی در زنجان دائر شد.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه خوشنویسی؛ نمایشگاه کتاب و محفل قرآنی در شهرستان‌ها برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در همین راستا کتابت قرآن کریم در شهرستان ابهر برگزار و نمایشگاهی به همین مناسبت دایر شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با عنوان «بهار مهربانی» برگزار شد، اضافه کرد: این دوره با همراهی قابل تحسین ۲۵ نفر از هنرمندان خوشنویس ابهر مواجه شد و خوشنویسی‌های آنها در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته در طارم خبر داد و افزود: این محفل با حضور نوجوانان و اعضای ستاد کانون‌های مساجد برگزار شد.

علی اکبری با بیان اینکه در شهرستان ایجرود هم مسابقات فرهنگی و هنری خانه های بهشتی برگزار شد، اضافه کرد: این مسابقات در قالب عکاسی با تلفن همراه در موضوعات نماز جماعت در منزل، جلسات خانگی قرآنی و نمایشگاه قرآنی شهرستانی ویژه روستاییان برگزار شد.

وی به برگزاری «مسابقه قرآنی گلشن وحی در شهرستان ایجرود» نیز اشره کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان، به کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی از اهداف برگزاری این مسابقه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول سال جاری به دنبال گسترش فعالیت‌های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم هستیم، افزود: در همین راستا نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی به صورت مستمر در قالب نمایشگاه ثابت و سیار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط