دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
مروری بر زندگی و آثار محمود ابراهیمی

برنامه «نگین»رادیو ایران از شنبه تا چهارشنبه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عبدالله علایی تهیه کننده برنامه نگین بیان کرد: دوشنبه ۲۷ فروردین مروری بر زندگی و آثار محمود ابراهیمی خواهیم داشت. محمود ابراهیمی در سال ۱۳۱۹ شمسی در روستای خلیفان شهرستان مهاباد دیده به جهان گشود، سال ۴۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشکده معقول و منقول دانشگاه تهران شد؛ در سال ۴۸ به عنوان دبیر در آموزش و پرورش بیجار استخدام شد و دوره فوق لیسانس و دکتری رشته فرهنگ عربی و علوم قرآن را در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران گذراند. ابراهیمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تابستان ۵۸ به دانشکده تربیت دبیر سنندج وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه منتقل و به عنوان مدیر آموزشی دانشکده و مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد و به تدریس نیروهای جوان و متعهد منطقه پرداخت و سرانجام در سال ۸۳ با مرتبه علمی دانشیاری بازنشسته شد.

علایی اضافه کرد: محمود ابراهیمی علاوه بر تدریس و مسئولیت‌های اجرایی در دانشگاه از تحقیق و پژوهش نیز غافل نبوده و تا کنون بیش از ۲۰ اثر ارزشمند را در زمینه‌های فقه اسلامی، اندیشه‌ی اسلامی، اخلاق اسلامی، حقوق زن در اسلام، تعلیم و تربیت و ادبیات عربی از عربی به فارسی ترجمه کرده و به چاپ رسانده است.

برنامه نگین از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل عباس و حسن همایی و به قلم دکتر محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها