شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
‌همکاری خوب شهرداران یزد در پرداخت سهم نیم درصد درآمد به کتابخانه‌های عمومی

یزد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به همکاری شهرداری‌های یزد با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: شهرداران یزد در پرداخت سهم نیم درصد درآمد به کتابخانه‌های عمومی همکاری خوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدمحسن رفیعی در دیدار با محمدعلی صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با تأکید بر اینکه استان یزد ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی دارد، گفت: هزینه برای کتاب و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری برای داشتن آینده‌ای بهتر و جامعه‌ای آگاه و عاری از هر گونه آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: شهرداران استان یزد در پرداخت سهم نیم درصد درآمد به کتابخانه‌های عمومی بسیار خوب عمل کرده‌اند، البته اعتبارات شهرداری‌ها در بعضی از شهرستان‌ها کم است و کفاف هزینه‌های کتابخانه‌ها را نمی‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به بازسازی کتابخانه آیت الله حائری اردکان اشاره کرد و افزود: کار تعمیرات کتابخانه آغاز شده و امیداریم با پرداخت به موقع نیم درصد درآمد شهرداری اردکان، به زودی این کتابخانه کار خود را از سر بگیرد.

رفیعی با تأکید بر کمبود امکانات فرهنگی - اجتماعی در مناطق محروم و روستایی و عدم امکان ایجاد کتابخانه عمومی در روستاها و مناطق با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰ نفر بیان کرد: در صورت مساعدت فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار گذاشتن خودرو، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در کمترین زمان ممکن آن را تجهیز و به عنوان کتابخانه سیار راه‌اندازی خواهد کرد.

محمدعلی صمیمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد هم در این دیدار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از شرایط لازم برای داشتن شهروند سالم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط