سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
هنر و رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی است / تجلیل از ۲ نویسنده ارومیه‌ای

آذربایجان‌غربی- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان‌غربی گفت: مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی، هنر و رسانه است و در این راستا دشمن از طریق هنر به تولید آثار پرداخته و از طریق رسانه، آن را انتشار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سرهنگ قاسم زاده‌علی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از هنرمندان و نویسندگان استانی که به مناسبت شهادت شهید آوینی و روز قلم در مجتمع شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای آفرینش تاکنون جریان تقابل جبهه حق علیه باطل وجود داشته گفت: در این رابطه، از زمان آفرینش حضرت آدم (ع) تاکنون این تقابل از نظر وسایس شیطانی تا جنگ ترکیبی و شناختی برقرار بوده است و در این عرصه چه بسا جبهه حق همواره قدرتمند ظاهر نشده و حتی عِده و عُده جبهه باطل بیشتر بوده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده تا زمانی که بشریت اعتقادات و باورهای خود را فراموش کرده و از باورهای باطل تبعیت کند این تقابل و جنگ بین حق و باطل ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در آیات مختلف قرآن کریم نیز به صراحت، این مهم را بیان فرموده است و با وجود اینکه تعداد جبهه حق اندک بوده، اما وعده پیروزی داده شده است.

زاده‌علی گفت: مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی، هنر و رسانه است و در این راستا دشمن از طریق هنر به تولید آثار پرداخته و از طریق رسانه، آن را انتشار می‌دهد تا مؤمنان را از اصول و آرمان‌های خود بازدارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی ادامه داد: هنر یک ودیعه الهی است که خداوند در وجود هنرمندان قرار داده است و این هنر نیز زمانی ارضا می‌شود که در راه ارزش‌های انسانی و خدایی به کارگیری شود.

زاده‌علی ادامه داد: در شرایط کنونی یک هنرمند متعهد و انقلابی باید حرکتی جهادگونه انجام داده و در عرصه تبیین، با به‌کارگیری هنر در خط مقدم، حرکت و نقشه‌های دشمن را در قالب هنر برملا کند.

وی با اشاره به وضعیت غزه نیز گفت: مردم غزه تنها بر روی اعتقادات خود ایستادگی کرده و بی‌تردید با قدرت ایمان و صبر، پیروزی این جنگ خواهند شد.

هنر و رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی است / تجلیل از ۲ نویسنده ارومیه‌ای

به گزارش ایبنا؛ در این مراسم از جواد سبزی و جمشید مظهر صفاری به‌عنوان خانواده‌های شهدای هنرمند و مصطفی قلی‌زاده علیار و سعید سلیمان‌پور به عنوان پژوهشگر، شاعر، روزنامه‌نگار، مولف کتاب و عضو هیئت اندیشه‌ورز، محمد پشتیبان به‌عنوان فعال فرهنگی و مذهبی، تعذیه‌خوان و عضو هیئت اندیشه‌ورز استان، جمال عباس‌زاده به عنوان استاد خوشنویسی و نویسنده دیوان اشعار امام خمینی (ره) به خط نستعلیق و از حمید بهجت و سمیه سلطانی به‌عنوان زوج هنری فعال در صنایع دستی استان یعنی تجلیل به عمل آمد.

همچنین از شهریار نقده‌ای نویسنده، کارگردان، مدرس تئاتر و داور اجرایی بیش از ۵۰ اثر نمایشنامه‌ای، طیبه محمدیاری به عنوان طراح، نقاش، عضو انجمن تصویرسازی کتاب‌های کودکان و همچنین تصویرگر شهدای امنیت، غزه و شهید سلیمانی، پیمان مرادزاده به‌عنوان کارگران، فیلمساز و فعال فرهنگی و هنری، سجاد بهمرام به‌عنوان فعال فرهنگی و هنری و تهیه کننده تئاترهای مذهبی، حدیثه راد به عنوان مسئول انجمن هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان، نویسنده، بازیگر، مسئول گروه تئاتر افلاکیان و عضو شورای ارزشیابی تئاتر استان تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها