دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
اجرای ۲۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته هنر/برپایی محفل شعر طنز انقلاب اسلامی

آذربایجان‌غربی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی سعیدی‌فرد، ظهر دوشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر و یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند.

وی برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی، افتتاح پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی، معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از وی، به همراه ویژه برنامه موسیقی عاشیقی با حضور هنرمندان برجسته استان و اجرای محفل شعر طنز انقلاب اسلامی را بخشی از برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در هفته هنر عنوان کرد.

سعیدی‌فرد ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه پوستر هنر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی، اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه با حضور عوامل فیلم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی گنجینه تمدنی با مفاخری ارزشمند است، گفت: باید این مفاخر به شکل مطلوب روایت و این گنجینه ارزشمند روایت شوند.

سعیدی فرد ادامه داد: آذربایجان غربی مفاخر و گنجینه ارزشمندی چون شهید باکری دارد و این گنجینه بزرگ باید روایت گری شود و تاسیس مرکز رشد هنر انقلاب، جزو ملزومات است و باید در دستور کار قرار گیرد.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد که به همین مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همه ساله در کل کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها