سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
«روابط روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران» منتشر شد

نویسندگان با توجه به رویکرد چندجانبه‌گرایی روسیه و تلاش این کشور برای پیوند اهداف ژئوپلیتیکی و انگیزه‌های ژئواکونومی در منطقه خلیج‌فارس، درصدد ارائه پاسخی متقن به این سؤال هستند که رویکرد نوین روسیه نسبت به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس شامل چه اهدافی می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «روابط روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران» اثر نیکولای کوژانف با ترجمه عماد هلالات و احسان دارابی فتح‌آبادی از سوی انتشارات ایران راهی بازار چاپ و نشر شده است.

به گفته مترجمان کتاب، برای روسیه، قاره آسیا و به‌خصوص منطقه خلیج‌فارس بعد از خاور نزدیک (آسیای مرکزی) نقش مهمی ایفا می‌کند و در سال‌های اخیر نیز مسکو سعی کرده روابط خود را حتی با کشورهای بسیار کوچک این منطقه (بحرین، قطر و کویت) گسترش دهد و همین مسئله باعث شده این کشورها سرمایه‌گذاری کلانی در اقتصاد روسیه انجام دهند.

ترجمه این کتاب صرفاً بیان دیدگاه‌ها و نظرهای مجموعه‌ای از نویسندگان است و با احترام به متن اصلی سعی شده است تمام محتوا ترجمه شود. در نهایت امید است این کتاب بتواند بخشی از خلاء موجود فکری در فهم روابط روسیه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران را پُر کند.

سیاست روسیه نسبت به منطقه خلیج‌فارس، به‌ویژه از آغاز هزاره دوم تاکنون، ضمن توجه به بعضی از اهداف تاریخی و همچنین تحت تأثیر تحولات داخلی و سازوکارهای جدید منطقه‌ای و جهانی؛ شامل انگیزه‌های جدیدی شده که در کتاب پیش رو به آن پرداخته شده است. در این کتاب، نویسندگان با توجه به رویکرد چندجانبه‌گرایی روسیه و تلاش این کشور برای پیوند اهداف ژئوپلیتیکی و انگیزه‌های ژئواکونومی در منطقه خلیج‌فارس، درصدد ارائه پاسخی متقن به این سؤال هستند که رویکرد نوین روسیه نسبت به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس شامل چه اهدافی می‌شود؟

کتاب «روابط روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران» اثر نیکولای کوژانف با ترجمه عماد هلالات و احسان دارابی فتح‌آبادی در ۵۲۸ صفحه و بهای ۲۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران راهی بازار چاپ و نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها