دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
«گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان» برای هفتمین سال متوالی منتشر شد

هرمزگان - مولف «گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان» گفت: «گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان» برای هفتمین سال متوالی منتشر شد.

یوسف ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از چاپ و توزیع «گاه شمار اختصاصی هرمزگان» خبر داد و افزود: این اثر امسال نیز با طراحی جدید و در قطع وزیری به عنوان سررسید منتشر شده است.

وی ادامه داد: «گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان» حاوی مهم‌ترین رویدادهای تاریخ این جغرافیای زر خیز؛ زادروز و آسمانی شدن مفاخر و مشاهیر این سامان؛ مناسبت‌های ملی، بین المللی و جهانی و جزر و مد خلیج فارس است.

این پژوهشگر و مولف جنوبی اضافه کرد: همچنین اشعار زیبای شعرای بومی هرمزگان با کاربرد فال؛ جملات گرانبها، اوقات شرعی، واپس شماری، شماره صفحه، تقویم زراعی، دریایی، زیست محیطی، اقلیمی و تاریخی استان نیز در هر صفحه این اثر لحاظ شده است.

خالق مجموعه ۷ جلدی قصه‌های بومی هرمزگان با اذعان به اینکه سال ۱۴۰۳ «گاه‌شمار اختصاصی هرمزگان» در دو رنگ متفاوت منتشر شده است، گفت: دعایی خاص، مقدمه‌ای جالب و تحلیلی مختصر اما زیبا از سال جدید، جای مناسب برای یادداشت نویسی، ستون برنامه‌های روزانه و.... هم در این اثر فرهنگی در نظر گرفته شده است.

خبرنگار پیشکسوت هرمزگانی با اعلام اینکه هر روز حتی آدینه‌ها در یک صفحه مجزا آمده است، توضیح داد: به اذعان اهالی فرهنگ و هنر، بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به عزیزان، همکاران و میهمانانتان بدهید و او در تمام سال و حتی سال‌های بعد شما را بخاطر بیاورد و از شما سپاسگزار باشد، این اثر است.

یوسف ملایی با اشاره به استفاده از المان‌های بومی در طراحی جلد و صفحات ورودی گفت: طبق سنوات گذشته، شعار سال، جمله سال، بخش پیشکش، تحلیل مختصری از رنگ و حیوان سال و … در این اثر لحاظ شده و همچنین این گاه‌شمار سنتی به محضر مبارک امام عصر (عج) که از دیده‌ها پنهان و دیده‌ها به آمدن و عدالت گستری اش هر آدینه آب و جارو می‌شوند و ساکنان شکیبا و شرافتمند ایران زمین سرزمین نجیب‌زادگان و مردمان خردمند دیار خُرما و خدا هرمزگان زیبا پیشکش شده است.

به گزارش ایبنا، هرمزگان تنها استان در سراسر مرز پُرگُهر ایران زمین است که گاه‌شمار اختصاصی دارد و به عنوان نخستین اثر مکتوب هرمزگان در سال ۱۳۹۱ به شماره ۱۰۵۷، ثبت آثار معنوی ایران شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی حاتمی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    با درود و خداقوت و عرض تبریک به جناب مولایی عزیز...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها