یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
ساخت مسکن هنرمندان سرعت می‌گیرد/ توافق برای تامین زمین

نخستین گام‌ها برای خانه‌دار شدن فعالان فرهنگی با کلنگ‌زنی ساخت مسکن برای ۲ هزار نفر از هنرمندان پایتخت در «شهرک هنر» برداشته شد و باگذشت نزدیک به ۶ماه، وزیر راه از توافق‌های جدید تامین زمین مسکن هنرمندان سراسر کشور می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین گام برای خانه‌دار شدن هنرمندان، سال ۱۴۰۲ برداشته و کلنگ ساخت مسکن خبرنگاران و هنرمندان، اول آبان‌ماه در پرند به زمین زده شد. هدف‌گذاری در نخستین مرحله، ساخت ۸۰۰ واحد مسکن در فاز نخست شهر جدید پرند در «شهرک هنر» اعلام شده بود.

گام دوم نیز با آغاز ثبت‌نام از هنرمندان؛ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برداشته شد که بنابر اعلام سیدمجید پوراحمدی، رئیس هیئت‌مدیره صندوق اعتباری هنر، در نخستین مرحله بیش از ۸ هزار نفر از اعضای صندوق در سراسر کشور در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار نفر در کشور به‌عنوان واجد شرایط به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند. ۳۴ درصد از این تعداد، اعضای استان تهران صندوق اعتباری هنر هستند که قرار است در «شهرک هنر» صاحبِ خانه شوند.

ساخت مسکن هنرمندان سرعت می‌گیرد / توافق برای تامین زمین

طبق اعلام مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ۹۰۰ نفر از واجدین شرایط، پیامک تشکیل پرونده ارسال شد و از این تعداد ۷۰۰ نفر با حضور در صندوق اعتباری هنر، به تشکیل پرونده اقدام کردند. براساس اعلام پوراحمدی، پرونده این متقاضیان برای انجام دیگر اقدامات به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

شهرک هنر؛ جغرافیایی برای خانه‌دار شدن خبرنگاران؛ نویسندگان و فعالان قرآنی

خبرنگاران، ازجمله گروه‌های هدف «نهضت ملی مسکن» هستند که براساس اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد خبرنگاران زیر نظر این وزارتخانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر است. علاوه بر این گروه، نویسندگان و فعالان قرآنی نیز از اهداف طرح ملی مسکن هستند. به‌گفته محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین مرحله از ساخت مسکن فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، تاسیس مسکن برای ۲ هزار نفر پیش‌بینی شده؛ شهری که مقرر شده به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تهران تبدیل شود.

خبرهای جدید وزیر راه از تامین زمین برای مسکن هنرمندان

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اقدامات انجام شده در تامین زمین و ساخت مسکن ویژه هنرمندان بیان کرد: ساخت فاز نخست مسکن هنرمندان در شهر جدید پرند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز شد؛ علاوه بر این پیش از آغاز سال جدید، در جلسه مدیران استانی که در تهران تشکیل شد، توافق برای ساخت مسکن هنرمندان سراسر کشور، انجام شود.

ساخت مسکن هنرمندان سرعت می‌گیرد / توافق برای تامین زمین

وی درباره تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن برای هنرمندان سراسر کشور ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارتخانه در تامین زمین مورد نیاز مشارکت داشته باشند؛ بنابراین تلاش می‌شود جریان تامین زمین و ساخت مسکن هنرمندان و نخبگان سرعت بگیرد.

بذرپاش افزود: طرح ساخت مسکن این اقشار در دستور کار وزارت راه و شهرسازی همچنین وزارتخانه معین قرار گرفته است.

براساس اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی عضو صندوق اعتباری هنر هستند و تعداد درخورتوجهی از آن‌ها سال‌هاست در انتظار صاحبخانه شدن؛ با آغاز طرح ملی مسکن و کلنگ‌زنی فاز نخست ساخت مسکن در «شهرک هنر» امیدها برای بسیاری از این فعالان فرهنگی تقویت شده است.

به گزارش ایبنا؛ در طرح «شهرک هنر» ۳ هزار و ۴۸۱ متر مربع زمین برای ساخت کانون پرورشی فکری کودکان، ۳۶ هزار مترمربع فرهنگی هنری، ۴ هزار و ۱۰۰ متر، هنرهای زیبا و ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع برای هنرستان صنعتی پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها