شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
دیوان حافظ برای من مقدس است/ کتاب خواب‌نگاری‌هایم را منتشر می‌کنم

ساره رشیدی گفت: ۳ سال به طور مداوم، خواب‌هایم را مکتوب کردم و شاید به زودی کتابی مثل «خواب‌نگاری دوازده سال و یک بهار» افشین هاشمی چاپ کنم.

ساره رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: آخرین کتابی که مطالعه کردم، «شفای زندگی» بود. این کتاب به عقیده بسیاری از افراد از جمله کتاب‌های روانشناسی زرد است اما به من کمک کرد تا منتقد درون خودم را خاموش کنم.

او در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث این کتاب، این است که «هیچ‌گاه، از خودت انتقاد نکن!» و من با کمک این کتاب توانستم به این باور غلبه کنم و حال خودم را بهبود ببخشم.

بازیگر سینما مطرح کرد: کتاب «هرس» از نسیم مرعشی بسیار کتاب عجیبی بود و تا به حال با یک کتاب به این اندازه گریه نکرده بودم، به‌طوری که پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه در شرایط خاص و احوال بد، این کتاب را نخوانید.

وی افزود: تقریباً هر هفته به سراغ حافظ می‌روم و این به اصلیت من که شیرازی است، ربطی ندارد. من علاقه خاصی به حافظ دارم و به نظرم «دیوان حافظ» یک کتاب مقدس است.

ساره رشیدی عنوان کرد: به تمام هنرمندان پیشنهاد می‌کنم برای نگارش نمایشنامه، کتاب «بوطیقای نمایشنامه‌نویسی» را مطالعه کنند. همچنین به شدت روانشناسی «یونگ» و «روان‌درمانی اگزیستانسیالیسم» را دوست دارم و به این باور دارم که خواب‌ها دریچه‌ای برای ورود به دنیای ماورا هستند. ۳ سال به طور مداوم، خواب‌هایم را مکتوب کردم و شاید به زودی کتابی مثل «خواب‌نگاری دوازده سال و یک بهار» افشین هاشمی بنویسم و چاپ کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها