شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
«قصه‌ پروانه»؛ روایتی کودکانه از شهدای مدافع حرم

کرمان- نویسنده کتاب قصه پروانه ها گفت: «قصه‌ی پروانه» روایتی کودکانه از فداکاری و ایثار شهدای مدافع حرم برای کودکان است.

این نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان اظهار داشت: کتاب قصه پروانه ها با موضوع مدافعان حرم نوشته شده و این موضوع به صورت غیر مستقیمی برای بچه ها روایت شده، در واقع کلاً داستان به چیز دیگری می‌پردازد اما در دل ماجرا، فعالیت شهدای مدافع حرم را روایت می کند.

وی افزود: به تصویر کشیدن داعش و داستان های مدافع حرم با روح لطیف کودکانه سازگار نیست و در واقع از اشاره های غیر مستقیم و سازگار با روحیه کودکانه استفاده کردم.

درویشی به درون مایه داستان اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب، داستان مادر و دختری را روایت می کند که اسم دختر لاله است، لاله در فرهنگ ما نماد شهداست و در همین رابطه با مادرش صحبت می کند و همین مقدمه ای برای این داستان و روایت جوانمردی و ایثار شهدا می شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که به نویسندگی علاقه زیادی داشتم یکی از اساتیدم به من می‌گفت: «کسی که در یکی از عرصه های قلم موفق ظاهر شود با آموزش و پشتکار در زمینه های دیگر هم موفق خواهد بود.» من با این محرک وارد این زمینه شدم و دوره های آموزشی کرمان شرکت کردم پس از آن دوره های آل جلال و دوره هایی که برای کودک و نوجوان در تهران بود سعی کردم که قلمم را قوی‌تر کنم.

«قصه‌ پروانه» روایتی کودکانه از شهدای مدافع حرم

درویشی با اشاره به کتاب قصه پروانه ها بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در انتشارات امید کویر با حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس این کتاب به چاپ رسید.

به گفته‌ی وی، علاقه شخصی‌اش داستان کودک و نوجوان است.

فاطمه درویشی که علاقه شخصی‌اش داستان کودک و نوجوان است، نویسنده کتاب های فنون کابردی تبلیغ دین، کتاب پناه آفریدگان، مقاله عوامل خاموشی فطرت از منظر قرآن کریم، مقاله تحلیل کتاب معاد یا آخرین سیر بشر است، همچنین کتاب روایت داستانی شهید عرب نژاد و یک رمان نوجوان را در دست چاپ دارد.

به گزارش ایبنا، مدافعان حرم، مدافعان حرم حضرت زینب (س) یا مدافعان حرم اهل بیت، گروه‌هایی که عمدتاً پس از تخریب مقبره حجر بن عدی توسط گروه‌های تکفیری تروریستی و تهدید این گروه‌ها مبنی بر حمله به حرم حضرت زینب (س) اهدف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های مهاجم و جلوگیری از پیشروی آنها، به سوریه رفتند. عبارت مدافعان حرم، از اوایل ۱۳۹۲ وارد ادبیات اجتماعی در ایران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها