سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
قم جزو استان‌های سرآمد در زمینه کتابخوانی است

قم - مدیرکل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه استان قم از ۲۵ کتابخانه عمومی برخوردار است، تصریح کرد: استان قم جزو استان‌های سرآمد در زمینه کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مهدی توکلیان شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی کتابداران و اهالی قلم استان قم که به میزبانی هیات خادم‌الرضا (ع) قم در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد، با تقدیر و تشکر از مسئولین علاقه‌مند به کتاب هیئت خادم‌الرضا (ع)، کتابداران و اهالی قلم و مسئولین استان برای حضور در این نشست، گفت: اگر بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم باید کودک کتابخوان، خانواده کتابخوان، مدرسه کتابخوان، دانش‌آموز کتابخوان و هیاتی کتابخوان داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم، اضافه کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که علاوه بر اینکه در حوزه شهادت سرآمد است در جغرفیای محدود استان که ۲۵ کتابخانه عمومی داریم، استان قم جزو استان‌های سرآمد در زمینه کتابخوانی است.

وی افزود: ان‌شاءالله با کمک خیرین کتابخانه‌ساز، مسیولین استان و همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر قم بتوانیم تعداد کتابخانه‌های عمومی را افزایش دهیم.

کتاب گنجینه و سرمایه زندگی انسان است

نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، گفت: درصد بیشتر کتابدارن خانم هستند و من بیشتر خانم‌ها را می‌شناسم و از کتابخانه‌های استان قم بازدید داشتیم. امیدواریم حق قم درباره توسعه کتابخانه‌ها ادا شود.

وی ادامه داد: کتاب گنجینه و سرمایه زندگی انسان است و کتاب آینده را می‌سازد. افرادی که با کتاب مانوس هستند موفقیت‌هایی بیشتری دارند و مسیر و راه زندگی را درست‌تر انتخاب می‌کنند و عاقلانه می‌اندیشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اگر ارتباط سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی مخصوصاً آموزش پرورش به هم نزدیک شود و با هم همکاری کنند قطعاً با هم‌افزایی پیشرفت و توسعه در سطح استان رقم خواهد خورد.

قم جزو استان‌های سرآمد در زمینه کتابخوانی است

انتشارات خادم‌الرضا (ع) باقیات‌الصالحات هیئت است

در ادامه آیت پیمان رئیس هیئت مدیره هیات خادم‌الرضا (ع) قم در سخنانی با تبریک حلول سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و همچنین تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: هیئت خادم‌الرضا (ع) از هیئت‌هایی است که از ۳۱ سال پیش در خیلی از عرصه‌ها خدمت‌کرده است. یکی از جنبه‌ها فرهنگی این هیات موضوع کتاب و کتابخوانی است و در این زمینه مسابقات زیادی برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: انتشارات خادم‌الرضا (ع) در حوزه نشر فعالیت‌های متنوی داشته است و چاپ کتاب و تجدید چاپ کتاب‌ها از جمله باقیات‌الصالحات این هیئت است.

پیمان یادآور شد: ما هیچ زمانی ارزشمندتر از شب قدر نداریم. در روایت شیعه مناسک را توصیه کرده است. مرحوم محدث قمی در فضیلت شب قدر فضایلی را می‌شمارد و در آخر می‌فرمایید «ذکر العلم هو الافضل».کدام مکتب این‌قدر برای کسب علم اهمیت قائل است. این جایگاه علم و دانش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست از کتاب «کبوترانه تا خدا» گلچینی از دعاها و زیارت‌ها برای کودکان و نوجوانان که از سوی نشر کتابک منتشر شده است، رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها