دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
پیشنهاد مطالعه نوروزی سپیده نیک‌رو به خردسالان، کودکان و نوجوانان

سپیده نیک‌رو، نویسنده کتاب کودک و نوجوان چند عنوان کتاب نوروزی به خردسالان، کودکان و نوجوانان برای مطالعه در روزهای نوروز ۱۴۰۳ پیشنهاد کرد.

سپیده نیک‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چند عنوان کتاب خردسال، کودک و نوجوان با عناوین «من، تو و دریای بزرگ آبی»، «تا خانه در باران»، «خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید؟»، «جونی بی جونز: مهمانی بالش‌های قلنبه»، «رودخانه واژگون»، «نبرد نوروزی»، «خنگول نیستیم بدشانستیم» و «خاطرات یک زامبی در قرنطینه» را به مخاطبان معرفی کرد. او در توضیح علت پیشنهادات خود گفت: سعی کردم برای نوروز کتاب‌هایی با طعم سفر و بهار و نوروز پیشنهاد کنم. در ابتدا به سراغ کتاب‌های خردسالان و کودکان می‌روم و از علت پیشنهاد آن‌ها می‌گویم. کتاب «من، تو و دریای بزرگ آبی» ماجرای سفر یک کودک با خانواده است؛ اما کودک داستان، با زاویه‌دید خاصش چیزهایی در سفر می‌بیند که بزرگ‌ترها نمی‌بینند. «تا خانه در باران» نیز ماجرای یک سفر است و کودک داستان با مادر همراه می‌شود و در پایان به آغوش امن پدر و خانه برمی‌گردد. این کتاب به خردسالان اطمینان می‌دهد که پس از سفر به امنیت داشته‌های قبلی خود برمی‌گردند. «خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید؟» زمان و مکان و تفاوت آن را با سفر خورشید برای خردسالان ترسیم می‌کند. کتاب آخر یعنی «جونی بی جونز: مهمانی بالش‌های قلنبه» هم که برای کودکان مناسب است ماجرای مهمانی اشرافی جونی بی جونز بامزه و بازیگوش است که پر از خنده و شادی و هیجان است.

این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه درباره عناوین پیشنهادی برای نوجوانان بیان کرد: برای نوجوانان چهار کتاب معرفی کردم. «رودخانه واژگون» نوعی سفر قهرمان است، با هیجان و فراز و نشیب زیاد. کتابی فانتزی که طعم رمانتیک و ماجراجویانه آن تا مدت‌ها زیر زبان آدم باقی می‌ماند. کتاب بعدی «نبرد نوروزی» است که روایت جنگ میان جشن‌خراب‌کن‌ها و جشن‌جورکن‌هاست. یک نوع ستایش شادی از جنس نوروز. نویسنده ما را به شادمانی و جشن زندگی فرا می‌خواند.

نیک‌رو افزود: دو کتاب دیگر که از کارهای خودم هستند در نوروز اتفاق می‌افتند. اولی «خنگول نیستیم بدشانسیم (و ملاقات با دست خونین)» روایتی طنز از سفری نوروزی است. سفری که پس از بدشانسی‌های فراوان به دوستی و شادمانی ختم می‌شود. کتاب آخر هم «خاطرات یک زامبی در قرنطینه» است: خاطرات دختری در اولین قرنطینه کرونایی. او با دوست صمیمی‌اش برای گذراندن عید در قرنطینه، یک مسابقه با چالش‌های مختلف برگزار می‌کند که منجر به کلی خرابکاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط