یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کتابخانه در خلق ایده و مشارکت مردم در تولید نقش آفرین است

خراسان جنوبی- معاون اداره کل کتابخانه های خراسان جنوبی گفت: جریان تولید و اقتصاد از علم می‌گذرد و علم از کتاب می آید و کتابخانه‌ها با در اختیار گذاشتن کتابهایی ارزشمند می‌تواند مسیر تولید را با ایده های خلاقانه و مشارکت مردمی تسهیل کند.

کاظم وفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید با تعیین شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کردند که تولید جایگاه ویژه‌ای در آینده کشور دارد که جز با مشارکت مردم انجام نخواهد شد.

وی افزود: جریان تولید از علم می‌گذرد و علم از کتاب می‌آید، برای به دست آوردن آسان اطلاعات و یادگیری ارزان کتابخانه‌های عمومی نقشی اساسی دارند زیرا همه مردم می‌توانند به راحتی با مراجعه به کتابخانه‌ها به کتاب‌های مورد نظر در امر تولید دست یابند.

وفایی بیان کرد: کارآفرینان و تولید کنندگان می توانند ایده‌هایی از تولید تا چگونگی فروش محصول را در کتاب ها فراگیرند که خود باعث جهشی در امر تولید شود.

معاون اداره کل کتابخانه های خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در راستای مشارکت مردم در امر تولید، کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اقدام به برگزاری دوره‌های اشتغال با هدف مناطق کم برخوردار کرده است که تاکنون در ۲۸ روستا دوره های آموزشی صنایع دستی و زنبورداری، عرق گیری گیاهان دارویی و اشتغال خرد برگزار شده است.

کتابخانه در خلق ایده و مشارکت مردم در تولید نقش آفرین است

وی افزود: نهاد کتابخانه‌ها همچنین سعی کرده با رایزنی‌های متعدد چرخه تولید تا فروش محصولات را کامل کند، به این منظور فرد بعد از آموزش به بنیاد علوی معرفی می شود تا برای تولید بتواند وام دریافت کند و برای فروش محصول هم به فروشنده ها و صنایع مصرف کننده معرفی می شوند.

وفایی تصریح کرد: ان شا الله در سال جدید برای مشارکت بیشتر مردم در امر تولید تمام کتابخانه‌های بکار خواهیم گرفت و با هر دستگاهی که بتواند به مردم در امر اشتغال کمک کند و خدمات رایگان بدهد همکاری می کنیم.

وی افزود: هیچ کاری بدون مشارکت مردم به سر انجام نمیرسد و مشارکت حداکثری مردم در تولید باعث خواهد شد تا از بیگانگان بی نیاز شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها