یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
تعابیر مقام معظم رهبری درباره شعر بی‌نظیر است

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر انقلاب اسلامی گفت: تعابیر زیبایی را که مقام معظم رهبری درباره شعر به کار می‌برند را حتی از شاعران نشنیده‌ایم.

مصطفی محدثی خراسانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آستانه برگزاری محفل شعر سالانه انقلاب اسلامی در حضور مقام معظم رهبری عنوان کرد: دیدارهای سالانه مقام معظم رهبری با شاعران در مقایسه با سایر دیدارهای ایشان با اقشار مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگ بی‌نظیر است. هیچ دیداری به این اندازه سرشار از شور، شوق و معرفت نیست و این اندازه طولانی نیست؛ از وقتی شاعران با مقام معظم رهبری نماز می‌خوانند تا پایان دیدار گاه شش ساعت زمان صرف می‌شود و در تمام این مدت مقام معظم رهبری باانرژی و سرحال هستند و حتی آخر جلسه تاکید دارند که هنوز مشتاق شنیدن شعر هستند.

این شاعر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دیدارهای مقام معظم رهبری با شاعران از چندین منظر دارای اهمیت است، افزود: این دیدارها نشان می‌وشد که شعر در ساخت تمدن و انتقال فرهنگ جایگاه بسیار رفیعی دارد و مقام معظم رهبری نیز به جایگاه شعر در گستره فرهنگ و تمدن واقف هستند. نقش شعر در دوره انقلاب و پس از انقلاب در ثبت و ضبط فرهنگ و ارزش‌ها بی‌بدیل بوده و توجه خاص مقام معظم رهبری به شعر و شاعری موجب می‌شود که ذهن مسئولان و اقشار مختلف نسبت به شعر و جایگاه آن حساس شود و در برنامه‌ریزی‌های کلان به این هنر عنایت شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تعابیر مقام معظم رهبری برای شعر بی‌نظیر است و نمونه آن را در کلام شاعران نیز نشنیده‌ایم، گفت: ایشان بارها از شعر به عنوان ثروت ملی و هنر ملی یادکرده‌اند و تعابیری را گاه برای شاعرانی که به ظاهر در مسیر انقلاب نبوده‌اند به کار برده‌اند که جالب توجه است. از جمله گفته‌اند فروغ عاقبت به خیر شد یا آنچه یک ملت از شاعرش توقع دارد در شعر اخوان هست و تعابیری دیگر از این دست که باید مورد توجه قرارگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها