جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کتاب «سلام ساری» را به سین نوروزی اضافه کنید

مازندران- یک روزنامه‌نگار گفت: کتاب «سلام ساری» پیشنهاد خوبی برای مطالعه در ایام عید است و می‌توان آن را به عنوان سین نوروزی به سفره هفت‌سین اضافه کرد.

اشکان جهان‌آرای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در ساری اظهار کرد: نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است و این دست از مطالعات می‌تواند در راستای گردشگری و شناخت بهتر مراکز گردشگری با تاریخ کهن باشد.

وی با بیان اینکه ساری یکی از قدیمی‌ترین شهرهای نواحی شمال ایران و مازندران است، افزود: ساری شهری است که باید دید بر همین اساس به مخاطبان خبرگزاری ایبنا پیشنهاد می‌کنم کتاب «سلام ساری» به قلم «عباس مهدوی» را در نوروز مطالعه کنند.

این پژوهشگر گفت: ساری پیش و پس از اسلام، از موقعیت‌های خوبی برخوردار بوده، مرکز مازندران همنشین با تاریخ و طبیعت سحرانگیز است؛ شهری به بلندای تاریخ، انتخاب ساری به عنوان پاتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲، موضوعی است که نویسنده در این کتاب به آن اشاره کرده و به مخاطبان پیشنهاد می‌کند که ساری را در آلبوم خاطرات خود جای دهند.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه تصاویر ویژه‌ای از عکاسان برجسته مازندرانی در کتاب سلام ساری در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است، تصریح کرد: این تصاویر، مازندران چهار فصل را به تصویر کشیده ضمن اینکه بخشی از عکس‌ها مربوط به غذاها و آداب و رسوم مازندرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه شاید مخاطبان تصور کنند که گلاب فقط در مناطق مرکزی ایران استحصال می‌شود، ادامه داد: جالب است بدانید که نویسنده در بخش «خوشبوهای دودانگه» به این سوغات مازندران پرداخته و بر اساس نظر کارشناسان، درصد اسانس در گلاب منطقه دودانگه ساری، بالاتر از سایر نقاط ایران است.

کتاب «سلام ساری» را به سین نوروزی اضافه کنید

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: ظروف سیمین ساسانی، شوالیه ساری، عطر بهارنارنج، سنگده نگین البرز، رقص شالیزار، تنها بازمانده عصر یخبندان، آرامش مساجد تاریخی، اقامت در جوار جنگل هیرکانی، آب و زندگی در جوار آب‌انبارها، پرندگان در سفال ساری، پایتخت کاغذ و چوب ایران، طولانی‌ترین جاده جنگلی کشور، محرم پرشور کیاسری‌ها و نوروز معطر ساری تنها بخشی از کتاب سلام ساری است و مخاطب در این کتاب با اطلاعات تاریخی، گردشگری، جغرافیایی و هنری آشنا می‌شود.

جهان‌آرای گفت: با توجه به وضعیت مطالعه در کشور، امیدوارم هم‌وطنان از فرصت نوروز برای افزایش سرانه مطالعه بهره برده و آگاهی خود را به سطح جامعه منتقل کنند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «سلام ساری» سال ۱۴۰۱ به قلم عباس مهدوی و توسط انتشارات نت منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها