چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
جشنواره شعر رضوی عربی جرقه‌ای برای تبدیل شدن به جریان شعر عربی ولایی است

خوزستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) جرقه‌ای برای تقویت و فعال شدن ظرفیت شعر عربی و تبدیل آن به شعر عربی ولایی با موضوع امام رضا (ع) است.

مجید منادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه خوزستان در موضوع شعر عربی دارای ظرفیت گسترده و بی‌نظیری در کشور است، اظهار کرد: استان خوزستان از دوره‌های گذشته میزبان این جشنواره بوده و از سال گذشته رویکرد دولت سیزدهم و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به برخی از موضوعات از جمله جشنواره رضوی داشته است.

منادی با توضیح اینکه بر اینکه امسال چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان و بیست و دومین جشنواره از سری جشنواره‌های امام رضا (ع) در کل کشور با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه‌هایش از جمله بنیاد امام رضا (ع) و ادارات کل استانی است، بیان کرد: با توجه به اسقبال خوب از سیزدهمین جشنواره شعر رضوی، امسال با هم‌اندیشی اهالی شعر و ادب حوزه زبان عربی، تلاش می‌کنیم با شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف جشنواره و پر رنگ کردن نقاط قوت جشنواره‌ای جامع و کامل برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جشنواره شعر عربی را محدود به برگزاری مراسم پایانی ندانست و تصریح کرد: هرچند جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند، محدود به یک اختتامیه هستند، اما از سال گذشته با تدابیری که اندیشیده شد؛ این جشنواره در شهرستان‌های باوی، شادگان، هویزه، خرمشهر، شوش و اهواز میزبان‌های شب شعر رضوی بودند و اما امسال با تغییراتی شهرستان‌هایی دیگر اضافه شده و به نوعی می‌توان در یک بازه زمانی یک ماهه فضای شعر عربی را در کل استان ایجاد کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲ بخش جدید به چهاردهمین دوره جشنواره شعر رضوی عربی اضافه شد. در بخش اول مناطقی از استان ایلام که مخاطب، شاعر و علاقمند شعر عربی دارد، جشنواره با محوریت و مدیریت استان خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ایلام برگزار می‌شود. و در بخش دوم با توجه به برگزاری دوره قبل این جشنواره در کشور عراق، اما امسال جشنواره با سبک و سیاق دیگر و به گونه‌ای که بازتاب و آثار خوبی را دربرگیرد، اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره شعر رضوی عربی به نوعی یک جرقه برای تقویت و فعال شدن ظرفیت شعر ولایی و شعر عربی با موضوع امام رضا (ع) است.

وی افزود: تاکنون استقبال و موج حمایتی خوبی از جانب شاعران اصیل و ماهر نسبت به جشنواره صورت گرفته است و امیدواریم شاعران برجسته عربی پای کار آمده در نشر فراخوان همکاری کنند تا از این طریق آثار قوی به جشنواره برسد.

منادی یادآور شد: با وجود اینکه در میان مردم عرب خوزستان و در کل جامعه عربی ما، شعر هنر اول است لذا اقبال نسبت به آن بیشتر و این موضوع مسئولیت و رسالت ما را نسبته به مردم سنگین‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها