سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
بنیاد استاد شهریار امسال ۴۰ عنوان کتاب ادبی منتشر کرد

رئیس بنیاد استاد شهریار گفت: امسال ۴۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات فارسی و ترکی و آشنایی با شهریار و پروین توسط این بنیاد منتشر شده است.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - زهره کردلو: جواد وند نوروز در معرفی مهم‌ترین اقدامات بنیاد استاد شهریار در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: یکی از برنامه‌های موفق بنیاد استاد شهریار در سال ۱۴۰۲ برگزاری اولین همایش بین‌المللی پروین اعتصامی در ۲۴ آبان به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی بود. در این همایش یک‌روزه ۴۷۰ مقاله از نویسندگان داخل و خارج کشور به دبیرخانه رسید و نیز ۱۰ عنوان کتاب در حوزه پروین‌شناسی رونمایی شدند.

رئیس بنیاد استاد شهریار همچنین به برگزاری ۲۰ نشست علمی در حوزه‌های نظامی‌شناسی، پروین‌شناسی، شهریارشناسی و سعدی‌شناسی با سخنرانی استادان دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و علامه‌طباطبایی اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات مهم بنیاد استاد شهریار در سال جاری می‌توان به برگزاری هفتمین همایش استاد شهریار در دانشگاه ارومیه اشاره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه سال جاری ۴۰ عنوان کتاب به همت بنیاد استاد شهریار در حوزه زبان و ادبیات فارسی و ترکی، شهریارشناسی و پروین‌شناسی منتشر شده است، گفت: از دیگر برنامه‌های موفق بنیاد استاد شهریار می‌توان از برگزاری ۱۰ شب شعر در سالن اجتماعات بنیاد از جمله نکوداشت حسین کریمی مراغه‌ای‌، شاعر ترک‌زبان و حسین محمدزاده صدیق، شاعر و ادیب نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها