جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
گلعلی بابایی: «خانواده ابدی» را بخوانید/روایت یکی از هزاران ترور مردم بی‌گناه

گلعلی بابایی، مولف و پژوهشگر دفاع مقدس و ادبیات پایداری، «خانواده ابدی» را برای مطالعه نوروزی به علاقه‌مندان کتاب پیشنهاد کرده است.

گلعلی بابایی، پژوهشگر دفاع مقدس و ادبیات پایداری و مولف در گفت‌وگو خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: اول اسفند امسال (۱۴۰۲) بود که به همراه چند نفر از نویسنده‌ها و پژوهشگران برای بازدید و مشاهده میدانی به سکوی نفتی به رگانسر در خلیج فارس رفته بودیم. در این سفر سه روزه، همدم اوقات تنهایی‌ام کتاب وزین، خوشخوان و تآثر برانگیزی بود به نام «خانواده ابدی»؛ زندگی‌نامه شهیده عشرت اسکندری به قلم شیوا و تاثیرگذار نویسنده توانا خانم معصومه رامهرمزی. کتابی که سطر به سطر آن درس انسانیت بود و مرور سبک زندگی ساده، عاشقانه و ایثارگرانه جوانانی از نسل اول انقلاب. نسلی که وفاداری خود به رهبرشان را در سخت‌ترین بزنگاه‌های تاریخی این سرزمین به اثبات رساندند.

وی افزود: عشرت در این اثر نماد زنان مظلومی از همان نسل است؛ بانویی انقلابی و ایثارگر، همسری وفادار و کدبانو، مادری مهربان و دلسوز، رفیقی همراه در تمامی صحنه‌ها. در مقابل این نسل، جماعتی قرار داشتند که نه بویی از انسانیت برده بودند و نه شیوه چگونه مبارزه کردن را می‌دانستند. تفنگ به‌دستان وحشی و سنگدل فرقه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)؛ در یک صبح غم‌انگیز آخرین ماه تابستان ۱۳۶۱ در غیاب شوی پاسدار و جانباز بانو عشرت اسکندری، او و دو میهمان بی‌گناهش (فاطمه نوعروس و علی‌اکبر تازه داماد) را در مقابل چشمان وحشت‌زده چهار کودک ۲ تا ۶ ساله عشرت به شهادت رساندند. آن بی‌مرام‌ها حتی به طفل ۴ ساله خانواده اسکندری هم رحم نکردند و به سویش رگبار بستند. کتاب «خانواده ابدی» سرشار است از آموزه‌های دینی، انسانی و تاریخی. به‌ویژه تحولاتی که پس از شهادت عشرت و ورود بانوی ایثارگر دیگری در زندگی محسن اسکندری همسر و ۴ طفل خردسال این بانوی شهیده پیش آمد. خلاصه آن‌که این کتاب به غایت خواندنی است و سرشار از آموختنی‌های ارزنده.خدا قوت و دست مریزاد می‌گویم به خانم رامهرمزی برای خلق چنین اثر ماندگاری.

بابایی ادامه داد: کتاب «خانواده ابدی» تالیف معصومه رامهرمزی روایت یکی از هزاران ترور مردم بی‌گناه توسط منافقین در دهه شصت است. منافقین با تهاجم به خانه محسن اسکندری، مادر خانواده را در مقابل چشمِ چهار فرزندش، هدف هشت گلوله قرار می‌دهند. بعد از این حادثه تلخ، پدر خانواده با صبر وبردباری به فرزندانش کمک می‌کند تا شوک ناشی از روز حادثه و شهادت مادر را پشت سر بگذارند. بانویی مومن، مسئولیت فرزندان شهید را برعهده می‌گیرد و با پر کردن جای خالی مادر، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «خانواده ابدی» تالیف معصومه رامهرمزی را انتشارات حماسه یاران در ۲۸۰ صفحه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط