یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
شرکت بیش از هزار زندانی در جشنواره کتابخوانی رضوی آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: هزار نفر از شرکت کنندگان در رویداد فرهنگی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی آذربایجان‌غربی از زندانیان استان بودند که برای ما حائز اهمیت بود.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال بی‌سابقه‌ای از استان آذربایجان‌غربی شاهد بودیم که پنج تن از شرکت کنندگان استان ما در این جشنواره ملی توانستند حائز مقام شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این مسابقه در رشته‌های مختلف از جمله نقاشی، کتابخوانی قصه‌های امام مهربانی برگزار شد که یک هزار نفر از شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی از زندانیان استان بودند که برای ما حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا علیه السلام، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی برگزار شد.

معصومی با بیان اینکه چند قالب در دو بخش کتابخوانی و هنر داشتیم، گفت: پویش‌های کتابخوانی شامل قصه گویی، خوانش بخش‌هایی از کتاب‌ها، قالب چهار گزینه‌ای، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خطاطی، طراحی، دست سازه‌ها همچون روزنامه دیواری، کتاب سازی، داستان و شعر، نگارش داستانک و سرودن شعر، هنرهای دیجیتالی شامل تولید قالب‌های دیجیتالی، کلیپ و پویانمایی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها