شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
باشگاه کتابخوانی کتاب و سفر در استان سمنان راه اندازی شد

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از راه اندازی باشگاه کتابخوانی کتاب و سفر در این استان خبر داد.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه باشگاه کتابخوانی کتاب و سفر در استان سمنان راه اندازی شده است، تاکید کرد: این باشگاه برای نخستین بار گردشگری را با فرهنگ مطالعه در هم آمیخته است.

وی با بیان اینکه این ایده نو از سوی یکی از فعالان گردشگری در استان سمنان صورت گرفته است، تاکید کرد: این باشگاه با همکاری ارشاد و میراث فرهنگی در استان سمنان راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره طرز کار این باشگاه توضیح داد: در این باشگاه تورهای گردشگری که وارد استان شده و یا از استان به نقاط دیگر اعزام می شوند در طول سفر یک کتاب را در نظر گرفته و مسافران آن را مطالعه می کنند در خاتمه سفر درباره این کتاب و موضوعات مختلف آن بحث و تبادل نظر می شود.

فلاح با بیان اینکه ایجاد اشتیاق برای مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف این طرح است، بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و گردشگری و شناسایی علاقمند این حوزه سه اولویت باشگاه کتاب و سفر بوده است.

وی با بیان اینکه این باشگاه با نام بوک سیر مشغول به فعالیت است، تاکید کرد: این باشگاه در سه رده سنی کودکان نوجوانان و بزرگسالان فعالیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این اداره کل از ایده های ابتکاری که بتواند ترویج فرهنگ کتابخوانی را داشته باشد، حمایت خواهد کرد تا بتوانیم برای فرهنگ سازی کتابخوانی در بین آحاد مردم استان اقدامات اساسی را صورت دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها