سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
طرح کتابخانه گردی در زنجان اجرا شد

زنجان- طرح کتابخانه گردی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مسوولان در استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، طرح کتابخانه‌گردی با محوریت ۹ کتابخانه در استان زنجان اجرا شد.

بخشی از این طرح امروز دوشنبه با حضور اصحاب رسانه در قالب بازدید از کتابخانه‌های مجری طرح برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حاشیه بازدید خبرنگاران در این طرح گفت: طرح کتابخانه گردی در ۹ کتابخانه استان اجرایی می‌شود.

محمد رضاخانی افزود: این طرح در بازه زمانی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفند در کتابخانه‌های تازه تاسیس و حائز شرایط اجرا می‌شود.

وی گفت: آشنایی بیشتر مردم و مسئولین با فعالیت‌های کتابخانه‌، معرفی رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین به اجرای طرح کتابخانه سیار اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح خودروهای طراحی شده در طول هفته در ساعت‌های مشخصی در محلات حضور پیدا کرده و به ساکنان محلات، خدمات کتابخانه‌ای را ارائه می‌دهند.

رضاخانی به بازسازی کتابخانه قدیمی سهروردی در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: عملیات بازسازی این کتابخانه تا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در کتابخانه سهروردی مرکز تخصصی خواندن راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: این مرکز به عنوان کلینیک خواندن برای مشاوره در زمینه خواندن، کتاب درمانی و سیر مطالعاتی با حضور روانشناسان راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه هم مسئول کتابخانه امام حسین (ع) گفت: این کتابخانه با بیش از ۱۰ هزار کتاب به اهالی بیسیم زنجان خدمات ارائه می کند.

لیلا اشرفی‌آزاد اظهار داشت: کتابخانه امام حسین (ع) در بخش‌های مختلف از قبیل بخش کودک و نوجوان، بخش مطالعه آقایان و مطالعه بانوان به صورت مجزا، مخزن کتاب که بیش از ۱۰ هزار کتاب در این کتابخانه موجود است و سالن آمفی تئاتر است.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه کلاس‌هایی از قبیل طراحی و دوخت، طراحی و پرتره برای نوجوانان دایر می‌شود، افزود: مکالمه زبان‌های انگلیسی، عربی و عربی با لحجه عراقی به صورت رایگان در اختیار افراد این منطقه قرار می‌گید.

وی زیر بنای این کتابخانه را در فضای به وسعت نزدیک به ۶۰۰ متر عنوان کرد و گفت: به علت فضای کم و استقبال فراوان اهالی منطقه از مراسمات و برنامه‌های این کتابخانه، موجب هرچه بیشتر شدن انگیزه برای ارائه خدمات مسئولان این کتابخانه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط