یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۵۵۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان گفت: امسال به مناسبت هفته کتاب ۵۵۰ برنامه در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد رضاخانی در نشست خبری هفته کتاب اظهار کرد: سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی انجام شده، امسال ۱۰۲ کتابخانه عمومی میزبان ۵۵۰ برنامه در هفته کتاب خواهند بود، گفت: این برنامه‌ها در محورهای کودک، کارگاه‌های آموزشی، جلسات معرفی، نشست‌های کتابخوان‌، محافل ادبی، جلسات مشاوره و نقد کتاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کتاب برگزاری جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان در تمام استان‌ها، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان است.

رضاخانی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های هفته کتاب و جشنواره‌ها توسط مردم انجام می‌شود و مردم مخاطبان اصلی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد کتابخانه‌های عمومی که باشگاه فرهنگی و اجتماعی است، نقش مردم در این فعالیت‌ها بیشتر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امروز بیش از ۶۰ فعالیت و خدمت در کتابخانه های عمومی به مخاطبان ارائه می‌شود، تصریح کرد: امروز رویکرد کتابخانه‌ها از محل قرائت خانه و امانت کتاب تغییر کرده است.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات ویژه کودکان، کتابخانه عمومی ویژه کودکان با عنوان «هدهد سفید» در طبقه فوقانی کتابخانه موسوی واقع در منطقه گلشهر زنجان در حال آماده سازی است.

رضاخانی همچنین از راه اندازی کتابخانه هدهد سفید در استان خبر داد و افزود: این کتابخانه در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع از کودکان میزبانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: این کتابخانه دارای بیش از پنج هزار نسخه کتاب، نشریات و اسباب بازی است.

وی همچنین به باز طراحی کتابخانه عمومی سهروردی بن عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی این کتابخانه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط