شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با هفته کتاب، پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، «عضویت رایگان»، «بخشودگی جرایم دیرکرد» و… اجرا خواهد شد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه هفته کتاب فرصت مغتنمی برای انس و الفت مردم با کتاب و کتابخانه‌ها است، گفت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پیش رو است و طی این هفته پویش‌ها و برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری عموم مردم در این طرح‌ها باشیم.

وی افزود: هفته آخر آبان ماه با عنوان هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است و این نامگذاری بهانه‌ای برای انس و الفت مردم با کتاب و کتابخانه‌ها است.

رضاخانی گفت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پیش رو است و طی این هفته پویش‌ها و برنامه‌های متعددی از قبیل «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، «عضویت رایگان»، «بخشودگی جرایم دیرکرد» و… اجرا خواهد شد و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری عموم مردم در این طرح‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه «کتابخانه» مرکزی فراگیر در راستای توسعه فردی است، افزود: با توجه به رویکرد جدید ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه می‌تواند در رشد و توسعه افراد تاثیر گزار بوده و پاسخگوی نیازهای فرهنگی مردم آن منطقه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های مهدوی و موسوی گلشهر، ادامه داد: طرح «پیک کتاب»، دسترسی عموم مردم به کتاب را تسهیل می‌کند و همشهریان عزیز میتوانند با تماس تلفنی، کتاب موردنظر را درب منزل خود تحویل بگیرند.

وی همچنین ضمن اشاره به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی، اظهار کرد: سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir در دسترس عموم مردم است و اطلاعاتی از قبیل اینکه آیا کتاب موردنظر در کتابخانه‌ها موجود است، نام کتابخانه‌ای که کتاب را موجود دارد و سایر اطلاعات موردنیاز برای دستیابی به کتاب را ارائه می‌دهد.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون دو باب کتابخانه در سطح شهرستان زنجان در مناطق اسلام‌آباد و بیسیم افتتاح شده و خوشبختانه با استقبال عموم مردم منطقه مواجه شده است.

رضاخانی با اشاره به افتتاح کتابخانه کودکان هدهد سفید، تصریح کرد: کتابخانه یک مرکز امن اجتماعی برای کودکان و نوجوانان است و درحال حاضر نگاه ویژه‌ای به گروه سنی کودک و نوجوان داریم؛ در این راستا به زودی اولین کتابخانه ویژه کودکان تحت عنوان هدهدسفید در طبقه فوقانی کتابخانه موسوی در منطقه گشهر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه وجود کتابخانه مرکزی بسیار حائز اهمیت است، گفت: کتابخانه مرکزی یکی از واجبات فرهنگی شهر است و امیدواریم به مطالبه جدی عموم مردم شریف زنجان تبدیل شود؛ همچنین امیداریم طی سفر دوم ریاست جمهور به زنجان بودجه لازم برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط