سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۱۹ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان مشارکت داشتند

هرمزگان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استانی ۱۹ هزار مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، فرشاد محمدی شامگاه دوشنبه در اختتامیه استانی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شامگاه دوشنبه، از مشارکت حداکثری مردم هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به برکات فراوان این جشنواره گفت: به دنبال این هستیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کتاب وارد سبد زندگی مردم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ادامه داد: استفاده از ظرفیت هنر، خاصه هنرهای تجسمی که در سه رده فردی، گروهی و خانوادگی، در جشنواره در ۴ قالب (هنرهای تجسمی، شعر، دست سازه و هنرهای دیجیتال) شرکت داشتند نتایج بسیار خوبی داشت.

محمدی با اذعان به برگزاری اختتامیه بخش ملی جشنواره کتابخوانی رضوی در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران اضافه کرد: از هرمزگان ۷ برگزیده ملی و ۱۸۷ نفر برگزیده استانی در ۴ رده سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال و در ۷ رشته مختلف داشتیم.

این مقام مسئول افزود: یک میلیون و ۱۴۸ هزار نفر شرکت کننده در سراسر کشور بود که ۱۹ هزار نفر از هرمزگان مشارکت داشتند و طبق اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هم به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است و با ۶۰ در صد مشارکت بانوان مواجه بودیم.

فرشاد محمدی با ابراز خرسندی از بخش ویژه امام حسن عسکری (ع)، در این جشنواره گفت: با توجه به رابطه جمعیتی و ظرفیت اهل تسنن در استان، درخواست دادیم تا بخش ویژه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مربوط به پیامبر (ص) باشد و بتوانیم یک دوره تاریخی با حضور همه مذاهب داشته باشیم.

وی در پایان این جشنواره را بهترین روش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و همچنین تبیین سیره نبوی اعلام کرد.

جشنواره رضوی، ظرفیت بسیار خوبی برای کتابخوانی است

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در ادامه ضمن ابلاغ سلام مهدی دوستی استاندار و احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، از اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت و افزود: جامعه پیشرفته، جامعه‌ای است که به شاخصه های توسعه‌ای دست یابد، بنابراین کارآمدترین و موثرترین بعد آن، توسعه اجتماعی است.

سپیده جوادی ادامه داد: مهمترین مولفه توسعه اجتماعی، سرمایه اجتماعی است. سرمایه های اجتماعی ما نیز انسان‌های فرزانه و فرهیخته ای هستند که اغلب اهل مطالعه هستند.

وی در ادامه مسئله سرانه مطالعه را مرهون دو عامل، وقتی که مردم برای مطالعه صرف می‌کنند و مسئله کتاب به عنوان یک مسئله اساسی عنوان کرد و تاکید کرد که باید کتاب در سبد خانواده ها قرار گرفته باشد.

جوادی در پایان، جشنواره رضوی، را ظرفیت بسیار خوبی برای کتابخوانی و همچنین اشاعه سیره معصومین دانست و از برگزار کنندگان آن قدردانی کرد.

به گزارش ایبنا؛ به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پس از پایان اختتامیه جشنواره از کتابخانه طالقانی بندرعباس در طبقه همکف نهاد کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز توسط برندگان جشنواره و مسئولان، کتابخانه گردی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها