شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
۳ کتابخانه در دهستان دژگان هرمزگان راه‌‎اندازی شد

هرمزگان - با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه مشارکتی راسخ گِزیر در غرب هرمزگان، سه کتابخانه در دهستان دژگان این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه مشارکتی راسخ روستای دوستدار کتاب گِزیر در غرب هرمزگان، سه کتابخانه روستایی در دهستان دژگان، از بخش مهران شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.

صبح شنبه در آئین ایجاد و بهره‌برداری از این کتابخانه‌های روستایی، عبدالواحد حسینی گِزیر مدیر کتابخانه کتابخانه مشارکتی راسخ گِزیر و عبدالنور بازافکن مسئول فرهنگی دهستان دژگان حضور داشتند و ۴۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف، اهدایی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابخانه مشارکتی راسخ و همچنین قفسه کتابخانه به سه روستا اهدا شد.

در این اقدام فرهنگی، کتابخانه روستای «خورخار» با مدیریت موسی رمهیار از معلمان روستا، کتابخانه «تنب چیکی» یکی از روستاهای پرجمعیت منطقه دوآب با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر، با مدیریت محمد اخی دهیار روستا در مکتب‌خانه جدید و کتابخانه‌روستای «تنب سیک» در بخش شرقی دهستان دژگان با مدیریت محمدنور تنب کوشکی در مکتب‌خانه قدیمی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) یکی از مهم‌ترین کارهایی که طی سال‌های گذشته مدیریت کتابخانه مشارکتی راسخ با همکاری رابطه‌های فرهنگی در مناطق مختلف انجام داده است راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مساجد و مکتب خانه روستاها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها