شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
پیشکسوت رسانه در گیلان درگذشت

گیلان - «سید حسین ضیابری سیدین» پیشکسوت رسانه و قدیمی‌ترین هفته‌نامه گیلان در ۵۷ سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، سید حسین ضیابری متولد سال ۱۳۴۵ بود که بیش از ۴۲ سال سابقه و فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای داشت.

وی در حدود ۳۳ سال مدیر مسئول هفته نامه «هاتف» بود.

هفته نامه هاتف، سومین نشریه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی مجوز گرفت و از ۲۴ دی ماه سال ۱۳۷۰ تا کنون بدون یک شماره وقفه با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی سید حسین ضیابری سیدین منتشر شده است.

اولین خانه مطبوعات کشور طی دهه ۷۰ در گیلان راه‌اندازی شد و مرحوم سید حسین ضیابری سیدین اولین مدیر عامل خانه مطبوعات این استان بود.

دوم اسفند ماه امسال در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در تهران از مرحوم سید حسین ضیابری سیدین تجلیل شد.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان نیز درگذشت سید حسین ضیابری سیدین را با صدور پیامی تسلیت گفت.

در پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمده است: خبر تاسف بار و ناباورانه درگذشت مرحوم سید حسین ضیابری سیدین، موجب تألم و تأسف بسیار شد. همگان او را که پیشکسوت مطبوعات گیلان، صاحب امتیاز و مدیر مسئول اهل قلم و فرهیخته‌ی قدیمی‌ترین هفته نامه‌ی استان گیلان (هاتف) بود؛ به عنوان تلاشگری متعهد و دلسوز در فعالیت های رسانه ای می شناسند که برای اعتلای اندیشه و آگاهی افزایی عمومی، فعالیت و دغدغه ای شبانه روزی داشت و در این مسیر؛ سختکوش بود.

در ادامه این پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داده: اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم مرحوم سید حسین ضیابری سیدین، پیشکسوت مطبوعات گیلان که سال‌های زیادی از عمر خود را در عرصه فرهنگ و رسانه خدمت کرده بود، به خانواده محترم ایشان و دوستان و جامعه رسانه‌ای استان، تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال، برای او رحمت و آمرزش واسعه الهی و برای بازماندگان گرانقدر، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها