چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کتاب «امین آرا» برشی محلی از یک اتفاق بزرگ ملی است

آذربایجان‌غربی-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتاب «امین آرا» برشی محلی از یک اتفاق بزرگ ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی درستی صبح چهارشنبه در جلسه نقد و بررسی کتاب «امین آرا» نوشته حسین شرفخانلو که در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: کتاب «امین آرا» برشی محلی از یک اتفاق بزرگ ملی است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب صداقت نویسنده در روایت‌ها بوده که ۲۰ سال تجربه کرده است.

درستی گفت: نویسنده کتاب از زمانی خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده که هنوز ناظر نشده و حق رای ندارد و به مدت ۲۰ سال است که به عنوان ناظر در انتخابات فعالیت می‌کند.

جهانگیر اسلام‌پرست، رئیس سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت: وقتی به وصیت‌نامه شهید شرفخانلو پدر نویسنده کتاب «امین آرا» نگاه می‌کنیم میبینم که ایشان نثر ادبی خاصی داشتند.

اسلام‌پرست ادامه داد: رسانه و هنر آمیخته هم هستند و هنر در قالب رسانه نباشد، دیده نمی‌شود.

شرفخانلو با بیان اینکه در این کتاب انتخابات از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ به رشته تحریر درآورده، گفت: می‌توان گفت از روزی که صندوق‌ها با پارچه به‌صورت دستی دوخت می‌شد تا وقتی که صندوق‌ها یکپارچه شده‌اند در این کتاب نوشته شده است.

وی ادامه داد: انتخابات آنطور که شیک و مجلسی در رسانه‌ها دیده می‌شود در شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود، یک‌روز قرار بود ما صندوق رای را به یکی از مساجد روستاهای شهرستان خوی ببریم که رفتیم دیدیم یکی از اهالی فوت شده و مسلماً مسجد در اختیار مراسم است و در آن زمان پدر یک شهید از روستا آمد و گفت خانه‌ام در اختیار شماست.

به گزارش ایبنا؛ توجه نویسنده به ساختار نوشتاری کتاب و توجه به مقوله طنز، اشاره بر جزئیات تاریخ انتخابات در آذربایجان‌غربی به عنوان نخستین تجربه نگارگری از انتخابات و حاشیه‌های آن در شمال غرب ایران، توجه به اتحاد و حضور اقوام در انتخابات و اعتماد مردم به مسئولان در کنار روایت صمیمی و ساده و نظر ویژه نویسنده به شرایط رشد اجتماعی و یادداشت‌های پیوسته کتاب از نکات برجسته این اثر مکتوب در سخنان منتقدان در این برنامه بود.

در همین راستا عدم توجه کافی نویسنده به تصاویر ارائه شده در کتاب، در کنار اهمیت ندادن به جزئیات در نام بردن از اشخاص تاثیرگذارو همچنین ارائه توضیحات سلیقه‌ای از مواردی بودند که در این برنامه نقد ادبی مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها