جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
«رؤیای سفر، سوئیس»؛ از کوهستان زیبا و باشکوه آلپ تا دیدن از شهر قرون‌وسطایی قدیمی

سوئیس، سرزمین زیبایی‌های بی‌نهایت طبیعی است. قله‌های سربه‌فلک کشیده، مراتع و چمنزارها و دریاچه‌های دیدنی، از تصاویر جذابی هستند که ما از کارتون‌های دوران کودکی‌مان از سوئیس در خاطر داریم.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها با عنوان «رؤیای سفر، سوئیس» با همکاری انتشارات نوسده منتشر شد.

این کتاب با همکاری گروه نویسندگان و هنرمندان از جمله راهنمایان گردشگری در سوئیس، اقدام به تولید محتوای باارزش و به‌روز برای مسافرین کشور سوئیس کرده است.

این مجموعه به منظور «آموختن بهتر» و «خلق خاطرات شیرین‌تر از سفر» تدوین شده و حاصل تولید محتوای ناب و دقیقی‌است که از سوی تیمی مسئول برای سلایق مختلف مسافران ایرانی شخصی‌سازی شده است.

سوئیس، سرزمین زیبایی‌های بی‌نهایت طبیعی است. قله‌های سربه‌فلک کشیده، مراتع و چمنزارها و دریاچه‌های دیدنی، از تصاویر جذابی هستند که ما از کارتون‌های دوران کودکی‌مان از سوئیس در خاطر داریم. بیشتر مسافران این کشور دیدنی، برای لذت بردن از طبعت مسحورکننده آن به سوئیس سفر می‌کنند، اما از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی سوئیس هم شگفت‌زده می‌شوند. شهرهایی مثل زوریخ، بازل، ژنو و لوزان، موزه‌هایی فوق‌العاده دارند که در سطح دنیا بی‌نظیرند.

سوئیس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای سفرهای زمستانی است و چندین پیست اسکی مشهور دارد. ضمناً کوهستان‌های این کشور، محل رفت و آمد کوهنوردان ماهر و تازه‌کار است. در واقع می‌توان گفت سوئیس علاوه بر شهرهای تاریخی و آثار معماری مشهور، زندگی شهری مدرن و مراکز خرید فوق‌العاده، یک مقصد گردشگری عالی برای گردشگری ورزشی و ماجراجویی است.

معماری چشمگیر، رستوران‌های بی‌نظیر، اجراهای هنری فوق‌العاده و جاذبه‌های لوکس و منحصربه‌فرد، همگی گوشه‌ای از جذابیت‌های شهرهای دیدنی سوئیس است. علاوه بر شهرهای بزرگ و معروف، شهرهای کوچک بسیاری در این کشور وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید و برای سفر کوتاه به مناطق مختلف، برنامه‌ریزی کنید و از تنوع جاذبه‌های گردشگری در سوئیس لذت ببرید.

مهم‌ترین جاذبه سوئیس برای گردشگران، کوهستان زیبا و باشکوه آلپ است. کوهستانی که در سفر به این کشور، به هیچ عنوان نباید فرصت لذت بردن از زیبایی‌های بی‌شمارش را از دست بدهید. روش‌های زیادی برای گشت و گذار در طبیعت کوهستانی آلپ وجود دارد. تورهای کوهنوردی، قایق‌سواری در دریاچه و مسیرهای پیاده‌روی تنها چند نمونه کوچک از ماجراجویی در دل کوهستان است. در فصل زمستان، اسکی یکی از مهم‌ترین تفریحات مسافران و اهالی سوئیس است.

بیشتر گردشگران، سفر خود را از زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس شروع می‌کنند. این شهر علاوه بر اینکه بزرگ و زیبا است، قطب حمل و نقل سوئیس هم محسوب می‌شود. برای اینکه زیبایی‌های این شهر را ببینید، در محله قدیمی آن قدم بزنید. در این منطقه، ساختمان‌های تاریخی زیادی با معماری چشمگیر وجود دارد. موزه ملی سوئیس و تالار شهر از دیگر دیدنی‌های این منطقه است. این شهر به‌خاطر مراکز خریدش هم شهرت دارد؛ در آن می‌توانید نمایندگی‌های بهترین برندهای دنیا را به‌راحتی پیدا کنید.

شهر زیبای ژنو، در کرانه‌های دریاچه ژنو واقع شده و با کوهستان احاطه شده است. بخش تاریخی شهر، در کرانه‌های سمت چپ دریاچه مشرف به شهر قرار دارد و میزبان کلیساها و بناهای تاریخی متعدد است. کاخ‌ها و موزه‌های دیدنی از دیگر جذابیت‌های ژنو برای گردشگران است. شهرهای لوزان و بازل هم مانند دیگر شهرهای اروپایی، یک بخش قدیمی جذاب با معماری چشمگیر دارند و در اطراف آن‌ها، زیباترین جاذبه‌های طبیعی مثل دریاچه‌ها و کوهستان‌ها جا خوش کرده است.

لوسرن، یک شهر قرون‌وسطایی قدیمی است که امروزه به یک مقصد گردشگری محبوب در این کشور تبدیل شده است. برای اینکه طبیعت کشور سوئیس و کوهستان‌ها و دریاچه‌های آن را ببینید، لوسرن را می‌توانید به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

گردشگر ایرانی با مطالعه ۸ فصل نخستین این کتاب با کلیاتی اعم از مهمترین جاذبه‌های سوئیس، جغرافیا و مزایای رقابتی این مقصد، تاریخ این کشور و نقش آن در روابط سیاسی و اقتصادی جهان، هنر شامل معماری، نقاشی، موسیقی، سینما و ادبیات اهالی این کشور، مهمترین بخش‌های اقتصادی و صنعتی آن، جاذبه‌های گردشگری ورزشی و طبیعت‏گردی، خوراک محلی و مهمترین رویدادهای فصلی این سرزمین آشنا خواهد شد.

شرح روابط متقابل سیاسی-فرهنگی ایران و سوئیس در فصل ۹ از نظر خواهد گذشت. در فصول ۱۰ تا ۱۲ به شرح جاذبه ‏های گردشگری شهرهای مختلف سوئیس پرداخته شده است. زوریخ، برن، بازل، لوسرن، سن-گال، تسرمات، اینترلاکن، فریبور و خور در سوئیسِ آلمانی‏زبان مورد توجه قرار گرفته‌اند. ابنیه تاریخی نظیر کلیساها، بافت‏‌ها و خیابان‌‏های تاریخی، موزه‏‌ها، باغ وحش، قلعه‌ها، مراکز خرید، کافه و رستوران‏‌ها، آبشار و رود راین از مهمترین دیدنی‌‏‬های برشمرده هستند.

فصل ۱۱ به معرفی جذابیت‏‬‬ های شهرهای منتخب فرانسه‏زبان اختصاص دارد. ژنو با موزه‌ها، پارک‏‬ ها و دیگر جاذبه‬‬ ‏های ملی و بین‬ ‏المللی‬ ‏اش و شهرهای نیون، لوزان، مونترو، ووه و نوشاتل در این بخش به گردشگران معرفی می‏شوند. لوگانو و لوکارنو نماینده شهرهای ایتالیایی‬ ‏زبان کشور سوئیس در این کتاب هستند.

توصیه‏‬ های سفر در ادامه این فصول راهگشای سفر امن برای مسافران خواهد بود؛ اطلاعات کلیدی گردشگری سوئیس، نکات ایمنی و مهمترین اپلیکیشن‌های کاربردی در این بخش معرفی شده اند.

این جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها نیز حاوی کوتاه‌نوشت‌های تکمیلی در قالب «راز»، «پیشنهاد راهنما»، «مشاهیر»، «جالب است بدانید که» و «سفرنامه» است.

«رؤیای سفر، سوئیس» به کمک تکنولوژی QRcode با مسیریابی ۹۳ مقصد در بخش آلمانی‏‬ زبان، ۵۱ مقصد در بخش فرانسه‬ ‏زبان و ۱۶ مقصد در بخش ایتالیایی‬‬‬ ‏زبان این سفر را برای شما دلپذیرتر خواهد کرد.

سه نقشه کانتون‏‬‬‬‬ های سوئیس، پراکنش زبان‬‬‬ های رایج در این کشور و پنج مسیر پیشنهادی سفر نیز در این کتاب ارائه شده‬ ‏اند.

چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها با عنوان «رؤیای سفر، سوئیس» در ۳۵۱ صفحه و قیمت ۴۰۰ هزار تومان با همکاری انتشارات نوسده منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها