شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کتاب «فرهنگ مردم جنوب» رونمایی شد

هرمزگان - پس از ۲۰ سال از درگذشت شاعر و نویسنده هرمزگانی؛ کتاب «فرهنگ مردم جنوب» چاپ و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتاب «فرهنگ مردم جنوب؛ بندر عباس - بخش احمدی» از توابع شهرستان حاجی آباد به مرکزیت شهر سرگز در شمال هرمزگان به نویسندگی زنده‌یاد حسن کَرَمی، جمعه شب ۴ اسفند ۱۴۰۲ در سالن بیمه ایران بندرعباس رونمایی شد.

این کتاب حاصل نوشته‌ها و یادداشت برداری های زنده یاد حسن کرمی شاعر و نویسنده هرمزگانی با اصالت «احمدی‌کاره» است که پس از گذشت بیست سال از مرگ مولف به همت پسر جوان او «احمد کرمی» جمع آوری و توسط انتشارات «سمت روشن کلمه» چاپ شد.

کتاب «فرهنگ مردم جنوب» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در قطع رُقعی، در ۱۱۲ صفحه، برای نخستین بار زمستان ۱۴۰۲ با قیمت ۸۰ هزارتومان به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسن کرمی، شاعر و نویسنده جنوبی در فروردین ماه ۱۳۱۶ به دنیا آمد و در مهرماه ۱۳۸۲ دیده از جهان فروبست. «رویای آفتاب در هزاره‌ی ظلمت» اولین مجموعه شعر و «هیاهو» مجموعه داستان اوست که پس از مرگش منتشر شد. دیگر آثار وی شامل شناختنامه، نامه ها و مجموعه شعرهای دیگر او از جمله «وطن چشمان توست» و «غمانه غربت» نیز به همت زنده‌یاد حسام‌الدین نقوی و فرزندان او گردآوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها