جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
برنامه‌ریزی برای چاپ آثار ادب‌جویان قاصدک در قالب کتاب

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه دو کتاب مجموعه شعر و داستان با موضوع ویژه غزه از آثار ادب‌جویان مرحله دوم نخستین دوره قاصدک آماده نشر است از برنامه‌ریزی برای چاپ کتاب‌های شعر و داستان در دو موضوع مهدویت و ایران از آثار این مرحله خبر داد.

حامد محقق در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه سومین مرحله دوره اول شعر و داستان قاصدک با حضور ۳۰ ادب‌جو که دوره پیشرفته آموزشی را سپری می‌کنتد همزمان با مرحله سوم دوره نخست که ۶۰ ادب‌جو را شامل می‌شود به میزبانی شهرستان تفت در حال برگزاری است.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه پیش از این مراحل اول و دوم این دوره در قم و نشتارود برگزار شد، افزود: این مرحله به صورت کلاس‌های کارگاهی در حال برگزاری است که در هر کارگاه حدود ۲۰ تا ۲۵ ادب‌جو شرکت می‌کنند. غلامرضا بکتاش و محمود پوروهاب، استادان شعر و سیدسعید هاشمی، علی باباجانی و هادی حکیمیان استادان کارگاه‌های داستان هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دوره‌های شعر و داستان قاصدک جای خود را در میان علاقه‌مندان به ادبیات بازکرده است، گفت: در مرحله قبل که مهرماه در نشتارود برگزار شد در قالب یک مسابقه از ادب‌جویان خواستیم به تولید اثر شعر و داستان با موضوع غزه بپردازند که در قالب دو کتاب مجموعه شعر و داستان آماده انتشار است. برای این مرحله نیز با توجه به برگزاری محفل‌های ایران و مهدوی امیدواریم بتوانیم به تدوین کتاب‌های داستان و شعر در این موضوعات دست یابیم.

محقق از برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله بعدی قاصدک در اوایل تابستان ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه این دوره‌ها شاهد پرورش نسل جدیدی از نویسندگان موفق کودک و نوجوان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها