چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
خاطرات دفاع مقدس باید بدون غلو و بزرگنمایی ثبت و نشر شود

سردار علی‌اصغر محسن شیخی، جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مفاهیم دفاع مقدس و دستاوردهای آن از طریق کتاب می‌تواند بهتر منتقل شود و طیف بیشتری از مردم را دربرگیرد. لذا ما درصددیم که از طریق تاریخ شفاهی خاطرات و ارزش‌های مقدس ثبت و در کتاب‌ها جای بگیرد و به جامعه منتقل شود، البته تاریخ شفاهی که بدون غلو بزرگنمایی باشد. 

سردار علی اصغر محسن شیخی، جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات گفت: ما در انتقال مفاهیم مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ به اشکال مختلف صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها و مهم‌ترینش کتاب است. شاید رسانه‌های دیگر به ویژه شبکه‌های اجتماعی به صورت فشرده و کوتاه انتقال پیدا می‌کند، اما مانایی فقط در حوزه کتاب قابل تعریف است.

او افزود: آنچه مسلم است در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها گذراست و ماندگاری چندانی دارد، هر چه قدر سریع انتقال پیدا کند. در حوزه کتاب اما چنین نیست، جذابیتی که در زمنه کتاب هست و مسائل گوناگونی که همه را به خواندن ترغیب می‌کند. ضمن اینکه اطلاعات مفیدی ارائه شده که هر زمان فرصت کنند قابل دسترسی و خواندن است. لذا با همه پیشرفتی که در زمینه تکلنولوژی صورت گرفته و ابزار جدیدی که به بازار امده، باز هم کتاب مورد مراجعه است.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: من در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و هم در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشغول به فعالیت هستم در موزه بخشی به آثار تجسمی اختصاص دارد که شاید فقط برای یک قشری مفید باشد، اما مفاهیم دفاع مقدس و دستاوردهای آن از طریق کتاب می‌تواند بهتر منتقل شود و طیف بیشتری از مردم را دربربگیرد. لذا ما درصددیم که از طریق تاریخ شفاهی خاطرات و ارزش‌های مقدس ثبت و در کتاب‌ها جای بگیرد و به جامعه منتقل شود، البته تاریخ شفاهی که بدون غلو بزرگنمایی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها