دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
وقتي كتاب گم مي‌شود، جوايز مفيدند

«عاشقی در خيال»، آخرين رمان منتشر شده از حسن اصغری است كه توسط انتشارات «نگاه» به بازار آمده. اصغری با اشاره به نقش جوايز ادبي در معرفي و شناساندن كتاب، برگزاری جشنواره‌های ادبی را گامی در راه تحول فرهنگ كتاب‌خوانی دانست.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آخرين رمان منتشر شده حسن اصغري، «عاشقي در خيال» نام دارد كه اوايل امسال از سوي انتشارات «نگاه» منتشر شده.
 
اين رمان چهار اپيرودي نيز مانند ديگر آثار اوست كه مضموني اجتماعي و عاطفي و سياسی دارد و در آن به روابط اجتماعي و خانوادگي برخي آدم‌ها در دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخته شده. 

اصغري درباره نقش موثر برپايي جشنواره‌هاي كتاب، با هر انگيزه‌اي، توضيح داد: وقتي كتابي منتشر مي‌شود، بسياري از افراد جامعه از آن بي‌خبرند و شايد هيچ وقت كسي كتاب مورد علاقه‌اش را نبيند. 

وي افزود: حتي دوستان بسيار نزديك من از انتشار خيلي از آثارم بي‌خبر‌ند و اين باعث تاسف است. مساله تاثر‌برانگيز ديگر، تيراژ اندك كتاب است كه به اين مساله دامن زده. به همين دليل اعتقاد دارم كه مطرح كردن كتاب با هر شمايلي خوشايند است. 

نويسنده «خسته‌ها» هر جشنواره‌اي را براي كتاب ارزشمند توصيف كرد و گفت: هر نوع معرفي چه در قالب جشنواره، ‌چه در قالب معرفي در رسانه‌ها و غيره، به تحول اين مسير خاموش كمك مي‌كند و بودن اين جريان‌ها بهتر از نبودن آنهاست. 

اين داستان‌نويس در پاسخ به سوالي مبني بر اعتقاد برخي درباره پيشي‌گيري روابط بر ضوابط در جشنواره‌ها افزود: من منكر روابط و محفل‌بازي‌ها نيستم و اين مساله‌اي است كه هميشه وجود داشته، ‌ولي در حال حاضر هر فرصت تعريف از كتاب را بايد غنيمت شمرد. 

حسن اصغري، متولد ۱۳۲۶ گیلان،‌ نويسنده، داستان‌نويس و روزنامه‌نگار  است.

وي از سال ۱۳۵۵ مقاله‌های مختلفی را درباره نقد ادبی و تاریخی و داستان کوتاه در نشریات مختلف منتشر كرده. «خسته‌ها»، «میراث خانزاده»، «برکه مانداب»، «کوهان سیاه و شکوفه‌های بهار نارنج»، «عریان‌تر از جنگ» و «عاشقی در مقبره» از مجموعه داستان‌های منتشر شده اوست. 

«گرگ و میش»، «تلاش»(داستان برای نوجوانان)، «ول کنید اسب مرا» و «عاشقی در خيال» نيز از جمله آثار او در زمينه رمان به شمار می‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها