دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
وزارت ارشاد اهتمام ویژه‌ای به موضوع شعر و ادبیات دارد

البرز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای به موضوع شعر و ادبیات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، سعید جابری انصاری عصر یکشنبه در اختتامیه جشنواره شعر فجر انقلاب شهرستان چهارباغ که با حضور امام جمعه چهارباغ، فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم نتایج این دوره از جشنواره به سمت تقویت جریان شعر انقلاب اسلامی پیش برود؛ از این خاطر که شعر هنر ملی ایرانیان است.

وی گفت: در دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای به موضوع شعر و ادبیات مشاهده می‌شود که امیدواریم این اهتمام با تلاش همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه تبدیل به نتایج عینی و ملموس شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، انقلاب اسلامی ایران را بر پایه معرفت دینی و اسلامی دانست و اضافه کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی عارفی شیدا، با روحی صیقل داده بود که توجه به این امر داشت، به‌واقع انقلاب اسلامی ایران محل تربیت شعرا شد، سلمان هراتی، سیدحسین حسینی، قیصر امین پور و …قله‌هایی بودند که در این بستر و نظام رشد کرده و مردم هنوز هم اشعار آن‌ها را زمزمه می‌کنند و شعرهایشان ضرب‌المثل محافل است.

جابری انصاری در ادامه افزود: نیاز است در جامعه امروزی از پیشکسوتان شعر دعوت شود تا نوجوانان و جوانانی که دستی بر قلم دارند و شعری می‌گویند در این جلسات با حضور استادان و مفاخر شعر استان شرکت کرده و از تجربیات این شاعران بهره ببرند تا بدانند که امروز چه باید بکنند.

وی تأکید کرد: این رویداد در واقع گردهمایی شاعران انقلاب به مناسبت جشن پیروزی انقلاب است، البته این جشنواره شعر انقلاب است اما این‌طور نیست که فقط شعر انقلابی خوانده شود بلکه در محافل مختلف شعر اجتماعی و طنز هم داریم. به نظرم این رویداد فرصت خوبی بود برای گردهمایی شاعران و امیدوارم این جشنواره پررونق و پرثمر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: شعر انقلاب دایره وسیعی به وسعت گفتمان انقلاب اسلامی دارد و محدود به شعرهای سیاسی و سروده‌هایی درباره یک اتفاق تاریخی نیست و حوزه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. این شعرها در واقع موضع انقلاب اسلامی را در اخلاقیات، عشق، اجتماعیات و امور سیاسی دارد و محدود به موضوع انقلاب نمی‌شود. شعرهای انقلاب محدود به موضوع نیستند بلکه موضع انقلاب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها