یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
۲ کتاب در حوزه کودک با موضوع «ایمنی دریانوردی» منتشر شد

بوشهر – دو کتاب با عناوین «باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» نوشته حسین باقری، نویسنده جنوبی ویژه کودکان با موضوع «ایمنی دریانوردی» از سوی انتشارات پاتیزه منتشر شد.

نویسنده این دو اثر در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این دوتا کتاب را در حوزه ایمنی دریانوردی، ویژه کودکان به سفارش اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نوشتم. کتاب «باباناخدا و برج مراقبت» مناسب گروه سنی «ب» و «ج» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» برای گروه سنی «د» و «ه» به نگارش درآمده‌اند که به همت نشر پاتیزه زمستان ۱۴۰۲ راهی بازار کتاب شدند.

حسین باقری در خصوص هدف نگارش این آثار توضیح داد: هدف کلان پدیدآمدن کتاب‌های «باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» گسترش فرهنگ «ایمنی دریانوردی» و آشنایی بیشتر کودکان با دریا و دریانوردی بود، اما هدف شخصی‌ام به‌عنوان نویسنده از نوشتن این دو کتاب، به اشتراک گذاشتن تجربه زیسته دریایی با مخاطبان بوده است.

وی یادآور شد: در این آثار، ضمن اینکه بر فرهنگ ایمنی دریانوردی متمرکز بودم، از شرح حالات و هیجانات دریانوردی که دل به دریا می‌زند و همراهی توامان بیم و امید از لحظه جداشدن از اسکله تا دیدن دوباره خشکی و ساحل مقصد غافل نماندم؛ چراکه حدود ۱۰ سال کاپیتان شناورهای جست‌وجو و نجات بوده‌ام. هر بار که به کمک یک کشتی یا قایق گرفتار شده در دریا و طوفان می‌رفته‌ام، به شعر «آی آدم‌های» نیما فکر می‌کرده‌ام: «یک نفر دارد دست و پای دایم می‌زند / روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید…»

باقری در خصوص قابل فهم بودن این موضوع تخصصی برای مخاطب کودک توضیح داد: تلاش کردم در داستان‌پردازی عبارات و کلمات تخصصی به گونه‌ای تراش بخورند که برای کودکان قابل فهم و دلنشین باشد.

به گزارش ایبنا؛ «باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» نوشته حسین باقری با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به سفارش و حمایت مالی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همت انتشارات پاتیزه راهی بازار کتاب شده‌اند.

البته باید اشاره کرد که اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیش از این، با انتشار آثاری با موضوع «محیط زیست» و «مقابله با آلودگی‌های دریایی» با استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی نظیر «قصه لاک‌پشت خلیج فارس» و «کاپیتان موج و نجات جزیره» نوشته خاتون شهرآشوب در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و حفظ محیط زیست اقدام کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها