سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
«سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» در ساری رونمایی شد

مازندران-کتاب «سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» در ساری با حضور چهره‌های فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» اثر «حامد اسماعیلی و سیده زینب حسینی»، گفت: در چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، آزمون مهمی در پیش داریم و امیدوارم شاهد انتخاب‌های خوبی باشیم تا آینده کشور را رقم بزنیم.

سکینه خاتون مهدیان‌پور اظهار کرد: روزهای آغازینی که نویسنده، کتاب را به اتمام رساند با نویسنده صحبت کردم تا کتاب را در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان، رونمایی کنیم و این اتفاق امروز در کتابخانه آزادگان در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین سالیان طولانی است که انتخاب کردند با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی، پرتوان به تلاش خود ادامه می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: این روزها که فلسطینیان، زیر بمباران رژیم غاصب قرار دارد فرصت خوبی است درباره سرنوشت این مردم مظلوم گفت‌وگو کنیم.

«سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» در ساری رونمایی شد


در ادامه این نشست، نویسنده کتاب «سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» گفت: انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها ارتقا به وجود آورده است و شاهد شکوفایی در عرصه‌های مختلف هستیم.

حامد اسماعیلی با بیان اینکه بهره‌برداری مالی از این آثار ندارم، اظهار کرد: به دلیل اینکه دارایی مالی قوی نداشتم برای وقف ماندگار، آثارم را به خیریه وقف کردم.

وی افزود: زمانی که موضوع تهاجم به غزه شروع شد به دلیل اینکه از سال ۹۰ به عنوان سخنگوی سیاسی در زمینه فلسطین فعال بودم و تحقیقات و اسناد مکتوب داشتم باعث شد کتابی درباره جهاد اسلامی بنویسم.

این جانباز تصریح کرد: وقتی نمی‌توانستم مانند گذشته وارد عرصه نظامی شوم بر خود واجب دانستم در راستای جهاد تبیین، در این زمینه که جهاد اسلامی است با نگارش کتاب، ادای تکلیف کنم.

وقتی استعمار از انقلاب اسلامی احساس خطر کرد

نویسنده کتاب «سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» اظهار کرد: اگر انقلاب ایران اتفاق افتاد و استعمار احساس خطر کرد چون می‌دانند اگر انقلاب اسلامی به همه دنیا تسری یابد دیگر نمی‌توانند از کشورها بهره‌کشی کنند.

اسماعیلی با اشاره به قضیه بالفور در ۱۹۱۷ و فشار صهیونیست‌ها برای ایجاد مسکن ملی، افزود: بالفور مجوزی صادر کرد تا در اراضی فلسطین که مستعمره انگلیس بود یهودی‌ها جمع شوند و مسکن ایجاد کنند و این موضوع باعث درگیری و کشتار شد.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین در مقابله با این تعدی، ایستادگی می‌کردند، گفت: صهیونیست‌ها در آن مقطع برای رفت و آمد در شهر، فلسطینی‌ها را روی کاپوت خودو می‌بستند تا دیگر معترضان فلسطینی، نتوانند آسیبی به آنها وارد کنند، همچنین وارد روستا شده و مردها ا با قساوت می‌کشتند.

«سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» در ساری رونمایی شد



اسماعیلی اظهار کرد: صهیونیست‌ها بعد از جنگ جهانی دوم اعلام تشکیل دولت کردند و با آرای اندکی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد ند.

وی با بیان اینکه ما بین یهودیان و صهیونیست‌ها تفاوت قائل هستیم و با یهودیان به عنوان یکی از ادیان الهی هیچ مشکلی نداریم چرا که ادیان الهی به دنبال اخلاق و همه موحد هستند، افزود: اما صهیونیست‌ها از همان سال‌هایی که دین یهود اتفاق افتاد کتابی از احکام شفاهی خود با عنوان عهد عتیق نوشتند که برآمده از تورات نیست.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه در ادامه کتاب، قوانین عامرانه را عنوان کردم که جوامع بین‌الملل باید آن را رعایت کنند، گفت: یکی از این قوانین، حفظ جان اسیر جنگی است، در جنگ به زنان و کودکان باید احترام گذاشت و نباید وارد مخاصمه شوند، همچنین نسل‌کشی نباید اتفاق افتد.

چرایی شکایت نکردن ایران از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه

وی درباره چرایی شکایت نکردن ایران از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، تصریح کرد: اگر در دادگاه لاهه از اسراییل شکایت می‌کردیم به معنای به رسمیت شناختن این کشور بود برای همین ما شکایت نکردیم.
 

اسماعیلی درباره اینکه چرا اسراییل را کشور نمی‌دانیم، ادامه داد: چون یک کشور باید سرزمین‌های مشخصی داشته باشد که اسراییل ندارد.

نویسنده کتاب «سرنوشت فلسطین را باید از سر نوشت» گفت: ۳۰ درصد شهرک‌های اسراییل خالی شده که به دلیل حرکت هوشمندانه حماس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها