سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
هیچ ربطی به شما ندارد!

در روز ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سانس اول، نشست خبری فیلم پرحاشیه «دست ناپیدا» با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و سایر عوامل برگزار شد. این نشست خبری نیز همچون فیلم، خالی از حاشیه نبود و سخنان ضد و نقیض تهیه‌کننده و کارگردان، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - علیرضا خلیل‌زاده؛ در روز ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سانس اول، نشست خبری فیلم پرحاشیه «دست ناپیدا» با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و سایر عوامل برگزار شد. این نشست خبری نیز همچون فیلم، خالی از حاشیه نبود و سخنان ضد و نقیض تهیه‌کننده و کارگردان درباره ارتباط فیلم با کتاب «حوض خون» توجه‌ها را به خود جلب کرد. این نشست را در ادامه مرور می‌کنیم.

انسیه شاه حسینی در ابتدای نشست، در پاسخ به مسئله غیبت ۱۲ ساله خود عنوان کرد: باید از مسئولان بپرسید که چرا کاری کردند که خانم شاه حسینی ۱۲ سال فیلم نساخته است.

در ادامه نشست او درباره استفاده از بازیگران بومی در این فیلم گفت: پایه فیلم من مستند است و حضور یک سلبریتی این روایت را مخدوش می کند. به خاطر همین از بازیگران بومی که بسیار بااستعداد هستند و هنوز فرصت دیده شدن پیدا نکردند، استفاده کردم.

در ادامه نشست پس از طرح سوالی درباره مبحث سکانس مورد انتقاد قرار گرفتن کودک میان لباس‌ها بعد از انفجار، بیان کرد: این نکته از امدادهای غیبی است، شما نمی‌دانید موج انفجار چه کاری با انسان می‌کند. البته ما بودجه کمی داشتیم و در صورت بودجه بالاتر، این سکانس را بهتر می‌ساختیم.

در بخش دیگری از نشست سعید سیدزاده در پاسخ به یکی از سوالات در مورد بودجه فیلم بیان کرد: هزینه ساخت فیلم ما بسیار بالا بود که خدا را شکر با حمایت بنیاد شهید، بنیاد فارابی و دو سرمایه‌گذار دیگر، تمامی هزینه‌های ساخت اثر تامین شد.

سعید سیدزاده بیان کرد: ۵۱ درصد این پروژه توسط بنیاد شهید و ۲۵ درصد آن توسط بنیاد فارابی تامین هزینه شده است. اما هیچ لزومی نمی‌بینم از ارقام ساخت فیلم با شما صحبت کنم، این عمل بسیار غیر حرفه‌ای است.

انسیه شاه حسینی در قسمتی دیگر از نشست بیان کرد: در کتاب حوض خون بیشتر درباره بیوگرافی زنان جنگ صحبت شده است و قصه دراماتیزه نشده است.

سعید سیدزاده نیز در ادامه این صحبت‌ها گفت: فیلم‌نامه این اثر ۵ سال پیش نوشته شده است؛ اما کتاب «حوض خون» در سال ۱۳۹۹ چاپ شده. ما روزی که به اندیمشک رفته بودیم تا تست بازیگری بگیریم، سری به دفتر موسسه شهید جواد زیوداری زدیم. در این جلسه با خانم میرعالی طرح مسئله کردیم و راجع به فیلم‌نامه خود با ایشان صحبت کردیم. خانم میرعالی نیز به ما گفتند «بسیار عالی، این فیلم را بسازید. من راضی هستم و بسیار از این عمل حمایت می‌کنم»

تهیه‌کننده دست ناپیدا در پاسخ به سوالی درباره عدم رضایت نویسنده کتاب از پروسه ای که برای ساخت فیلم طی شده، گفت: هیچ ربطی به شما ندارد و لزومی به توضیح به خبرنگاران نمی‌بینم. اگر خانم میرعالی با این موضوع مشکل دارند من در تماس تلفنی با ایشان موضوع را حل خواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها