جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
انتقال مستقیم مطالبات مردمی به مدیران بالادستی ویژگی مهم سفرهای استانی دولت است

هرمزگان - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از محسنات سفر هیئت دولت به استانها، انتقال مستقیم مطالبات مردمی به مدیران بالادستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده تام الاختیار این وزارتخانه در ستاد میز ارتباطات مردمی استان هرمزگان حضور داشت گفت: از محسنات سفر هیئت دولت به استان‌ها، انتقال مستقیم مطالبات مردمی به مدیران بالادستی است.

وی ادامه داد: برنامه دولت برای سفرها بدین صورت است که دستگاههای مختلف فرصت مناسبی را تدارک ببینند تا اهالی و قشرهای مختلف بدون واسطه بتوانند مسایل خود را با نمایندگان دولت مطرح کنند.

او به محسنات سفر هیئت دولت به استان‌ها اشاره کرد و گفت: این سفرها محاسنش این است که می تواند این ارتباط نزدیک را فراهم کند و مواردی که نیاز هست به مسئولین بالاتر برسد این فرصت را فراهم می کند تا برای آن تصمیم گیری‌های بهتر انجام شود. برای همین دستگاه‌های مختلف میز ارتباطات مردمی را در نظر گرفته‌اند تا نماینده تام الاختیار وزیر و روسای سازمان‌ها ارتباط مستقیمی با مردم داشته باشد تا مردم بتوانند هم موارد شخصی و مطالبات سازمانی خودشان را مطرح کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مطرح کرد: برای ستاد میز ارتباطات مردمی ۴ حالت متصور هستیم، یکی اینکه ممکنه ارباب رجوع درخواستی از نماینده داشته باشد، دومین مورد پیشنهادی و ایده‌ای را ممکن است داشته باشد که آن را مطرح کند و سومین مورد بحث نقدی است که نیز داشته باشد و در نهایت ممکن است نسبت به همکاران در سازمان یا برنامه های سازمان شکایت داشته باشد. از این‌رو با توجه به اختیاراتی که به نمایندگان داده شده با مواردی که مطرح می‌شود توضیحی در این رابطه به مجموعه داده می‌شود تا مشکل مراجعه کننده رفع شود. و این بدان معنا نیست که همه جواب‌ها مثبت است بلکه موارد باید ارزیابی و بررسی شود و در صورتی که بروکراسی عامل کندی آن در اداره بوده برطرف شود و مواردی هم هستند که که باید در سطح کلان تصمیم گیری شود پس به مدیران بالا دستی انتقال داده می شود.

حسینی کاشانی افزود: در کل اتفاق خوشایندی است از باب اینکه این فرصت را فراهم می‌کند که از نزدیک هم ما حرف مردم را بشنویم و هم مردم از شرایط و ضوابط دستگاه‌ها مطلع شوند و در جریان قرار می‌گیرند.

در پایان حسینی کاشانی گفت: ما در تصمیم گیری‌ها در وزارتخانه در بحث کلان عنایت ویژه‌ای داشته باشیم تا با توجه به شناختی که در این سفرها به دست می‌آوریم به وزیر برسانیم. زیرا به دستور وی باید از مجموعه مطالباتی که مطرح می شود تحلیلی داشته باشیم تا شناخت درستی نسبت به آن به دست بیاوریم و بتوانیم گزارش مشخصی خدمت مقام عالی وزارت داده باشیم و خروجی آن به شورای مدیران وزارتخانه می رود و از طریق این شورا دستورات لازم به همه مدیران داده خواهد شد. و خوشبختانه طی سفرهای قبل بیش از ۸۰ درصد نتایج مثبتی به دنبال داشته و مابقی موارد هم در دست بررسی تا حصول نتیجه است.

میز مطالبات مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور نماینگان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و علی خواجه وند، معاون دفتر مدیریت عملکرد به منظور پاسخگویی به سوالات و مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ بهمن ماه مستقر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها