پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
رئیس جمهور وارد بندرعباس شد

هرمزگان - در اولین روز از دهه فجر و دور دوم سفر ریاست جمهوری، رئیس جمهور وارد بندرعباس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، در آستانه جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی و در اولین روز از دهه فجر، در سیزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، با استقبال حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، مهدی دوستی استاندار، حبیب بهادری فرماندار بندرعباس و جمعی از نمایندگان مجلس از طریق فرودگاه بین المللی «شهدای پرواز ۶۵۵» بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این سفر دو روزه علاوه بر دیدارهای مردمی، جلسه شورای اداری، نشست با نخبگان و یکهزار و سی و دو طرح مهم عمرانی و اقتصادی به ارزش ۱۰۵ همت را به بهره‌برداری می‌رساند.

سید ابراهیم رئیسی احتمالاً به شهرستان بشاگرد در شرق و جزیره بوموسی در جنوب هرمزگان نیز سفر خواهد کرد.

با توجه به گستردگی پروژه‌ها و طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله راهسازی، بهداشت و درمان، انرژی، مسکن، صنعت و معدن، کشاورزی و شیلات، آبخیزداری، مدارس و ورزش و جوانان در سراسر استان برخی وزرای کابینه دولت به منظور بهره برداری از پروژه‌های مرتبط چند روز زودتر از سفر رئیس جمهور، به هرمزگان آمده‌اند.

همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود و چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، معادن، صنعت و… خواهیم داشت.

با تنوع و گستردگی پروژه‌های این سفر و به دلیل محدودیت زمانی برای افتتاح ها، پروژه های این سفر به ۲۲ بسته تبدیل شده و یکی از مهم ترین بسته‌های سفر، مربوط به حوزه مسکن و بهره برداری از ۱۴ هزار واحد مسکونی است.

در مجموع با افتتاح های قبلی میزان بهره‌برداری از مسکن در دولت سیزدهم به ۲۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان می‌رسد. همچنین بالغ بر ۱۲۱ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن نیز در استان تامین شده و ۹۱ درصد واحدها نیز پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

دیگر بسته مهم راه‌های استان هستند که به غیر از پل‌ها، ۸۰۰ کیلومتر راه شامل راه‌های اصلی، فرعی در حوزه روکش، بهسازی و آسفالت افتتاح می‌شود.

در حوزه بهداشت و درمان هم ۱۹۰ تخت بیمارستانی شامل بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این ۳۴ پروژه دیگر در حوزه بهداشت و درمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و دو دانشکده علوم پزشکی غرب و شرق را نیز خواهیم داشت.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود. این نیروگاه با ظرفیت ۵ هزار مگاوات خواهد بود که نقشی تعیین کننده و اساسی در تحول و توسعه سواحل مکران ایفا خواهد کرد. این نیروگاه جزو برترین نیروگاههای جهان خواهد بود که خوشبختانه کارهای آغازین آن انجام شده و به دست رئیس جمهور رسماً عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

در حوزه آب و فاضلاب نیز بسته بسیار خوبی آماده شده است. در این سفر ۱۵۶ روستا و ۵ شهر به مدار آبرسانی پایدار وارد می‌شوند علاوه بر این در حوزه آبشیرین کن ها هم ۵ طرح آماده شده، همچنین در حوزه فاضلاب نیز ۳ فاز پروژه انتقال پساب به صنایع آماده و تکمیل شده که در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

پروژه انتقال پساب به صنایع بدون صرف هزینه دولتی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده است. در این پروژه قرار داد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی خرید پساب توسط صنایع منعقد شده و بالغ بر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد نیز پرداخت شده و یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از بانک ملی تسهیلات دریافت شده است.

در بحث آموزش هم در این سفر ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه آماده بهره برداری شده که هوشمند سازی ۳۰۲ کلاس نیز بخشی از آن است.

در حوزه شیلات ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار به ظرفیت مزارع پرورش میگو افزوده شده و ۶ هزار و ۱۰۰ تن نیز به ظرفیت تولید ماهی در قفس اضافه شده است.

در حوزه بندری طرح‌های زیادی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه داریم. عملیات اجرایی ترمینال مکانیزه ریلی، کشاورزی و طرح توسعه پسکرانه بندرشهید رجایی در این سفر آغاز خواهد شد علاوه بر آن عملیات اجرایی بندرگاه لنگه و بهره برداری از ۵ بندرگاه را نیز در برنامه داریم.

در حوزه‌های گازرسانی، کشاورزی، برق رسانی و ایجاد پست برق، ورزش و مخابرات هم طرح‌های بسیار زیادی آماده بهره برداری است. افتتاح ۷ شهرک جدید صنعتی تحولی بزرگ تر این حوزه است و در حوزه معادن بخشی از طرح ها افتتاح و در بخشی دیگر نیز عملیات اکتشاف ۴ پهنه جدید آغاز خواهد شد.

دیدار رئیس جمهور با آحاد مختلف مردم هرمزگان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۱۲ بهمن در بوستان غدیر موسوم به زیر پرچم خواهد بود و مردم شریف استان و شهر بندرعباس می‌توانند با حضور در این نقطه با رئیس جمهور مردمی دیدار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها