چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دیدار شاعر پیشکسوت رفت

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه برنامه‌های دیدار و سرکشی از اهالی فرهنگ و هنر لرستان به دیدار «منوچهر نورمحمدی» شاعر پیشکوست لرستانی رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد در ادامه برنامه‌های دیدار با اهالی فرهنگ و هنر لرستان عصر چهارشنبه با حضور در منزل منوچهر نورمحمدی شاعر پیشکسوت لرستانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور پیشکسوتان به ویژه در رسته فرهنگ و هنر را منشاء خیر و برکات برای جامعه فرهنگی دانست و افزود: اهالی فرهنگ و هنر جایگاه ارزشمندی در تعالی اصول و ارزش‌های اسلامی دارند.

در این دیدار معاون امور فرهنگی، مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و رئیس انجمن ادبی استان نیز حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دیدار شاعر پیشکسوت رفت

به گزارش ایبنا روز گذشته در جریان ضبط محفل تلویزیونی هجدهمین دوره شعر فجر در خرم‌آباد به منظور ارج نهادن به جایگاه و شان شاعران از «منوچهر نورمحمدی» به عنوان شاعر پیشکسوت لرستانی تجلیل به عمل آمد.

منوچهر نورمحمدی ۱۳۲۳ در الشتر متولد شد. او که نوه ملامنوچهر کولیوند از شاعران بنام لرستان است سال ۱۳۳۷ به منظور ادامه تحصیل به خرم‌آباد آمد و در سال ۱۳۴۱ در دانشسرای کشاورزی به عنوان نفر سوم پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۳ دیپلم دانشسرا را گرفت.

در مدت تحصیل در دانشسرا با الگو گرفتن از دبیران خود همچون مرحوم ابوالحسن صدرزاده به استفاده از کتابخانه و مطالعه دیوان اشعار شاعران بزرگ ایران پرداخت.

سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۱ را در دبیرستان بهار خرم‌آباد به تدریس مشغول بود و سپس به مدارس و دبیرستان‌های الشتر رفت و حین خدمت نیز فوق دیپلم و لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه ابوریحان (علامه طباطبایی) اخذ کرد و از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۳ که بازنشست شد در دبیرستان‌های شهید مطهری و رزمندگان خرم‌آباد به تدریس پرداخت.

از آنجا که پدربزرگ منوچهر نورمحمدی در دوران حیات خود با بزرگان زیادی از طوایف لرستان حشر و نشر داشت وی نیز همراه او در مجالس مختلف شرکت می‌کرد و زمان شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و بحث‌های ادبی به خوبی گوش فرا می‌داد.

نورمحمدی از همان دوران کودکی با شعر و شاعری آشنا شد به گونه‌ای که اولین شعر خود را زمانی که کلاس پنجم ابتدایی بوده سرود.

از این شاعر پیشکسوت لرستانی دیوان منوچهرخان کولیوند شاعر اهل بیت (ع‌) به انضمام احوال و آثار شاعران کولیوند از عهد قاجاریه تا عصر حاضر با مقابله و تصحیح و ترجمه ابیات و همچنین کتاب باغ آرزو منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها