دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کتاب «در کوی نیک‌نامان» در گرگان رونمایی شد

گلستان- از کتاب «در کوی نیک‌نامان» فرازهایی از زندگی‌نامه شهدای واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گلستان در مراسمی با حضور وبیناری سردار سرلشکر محمدباقری در گرگان رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، صبح دوشنبه در مراسمی که به مناسبت اجلاسیه شهدای اطلاعات و نکوداشت سالگرد شهید حسن باقری در گرگان برپاشده بود از کتاب «در کوی نیک‌نامان» فرازهایی از زندگی‌نامه شهدای واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گلستان رونمایی شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به‌عنوان مهمان ویژه (به‌صورت وبیناری) در کنار جمعی از مسئولان، رزمندگان و خانواده شهدای استان گلستان در این مراسم حضور داشت.

کتاب «در کوی نیک‌نامان» به همت سمیه خزاعی قلمی و بازنگری و ویراستاری زینب ترابی به همت انتشارات شهدای نینوا وابسته به مرکز حفظ آثار سپاه نینوا و با حمایت سازمان اطلاعات سپاه نینوا در ۳۱۸ صفحه و مصور رنگی روانه بازار نشر شده است.

سمیه خزاعی مؤلف کتاب در حاشیه آیین رونمایی کتاب به خبرنگار ایبنا، گفت: کتاب «در کوی نیک‌نامان» کتابی مرجع با محوریت زندگینامه و خاطرات ۴۶ شهید گران‌قدر واحد اطلاعات و عملیات سپاه استان گلستان است.

کتاب «در کوی نیک‌نامان» در گرگان رونمایی شد

وی افزود: مأموریت و وظیفه نیروهای واحد اطلاعات و عملیات در طول هشت سال جنگ تحمیلی این بود که راه‌های نفوذ به مواضع دشمن را شناسایی کنند و این اقدام‌ها غالباً توسط برادران رزمنده این واحد در دل تاریکی شب و با عبور از موانع و میادین مین انجام می‌شد. آن‌ها باید از دل موانع و خطرات مختلف به سمت دشمن می‌رفتند تا بتوانند برای هر عملیات، کار هدایت نیروهای گردان را تسهیل کنند.

خزاعی ادامه داد: از دیگر وظایف این نیروهای جان‌برکف، غافلگیر کردن دشمن بود. اگر درجایی دشمن را غافلگیر می‌کردند، پیروزی حاصل می‌شد و اگر دشمن غافلگیر نمی‌شد، با یک تیربار بسیاری از نیروهای گردان را قلع‌وقمع می‌کردند.

وی افزود: سرمنشأ شجاعت و ایثار تمامی این رزمندگان که غالباً از جوانان بودند واقعه عاشورا بود و این شهیدان همه آنچه را که داشتند، گذاشتند و گذشتند.

خزاعی ادامه داد: در همین راستا بر خود واجب دانستم که قلم‌به‌دست گیرم و با کنکاشی عمیق و پژوهشی درخور، به یاد حماسه‌های جاویدی که شهدای واحد اطلاعات و عملیات استان گلستان در طول جنگ تحمیلی خلق کردند، کتاب پیش‌رو را به نگارش درآورم و با ثبت روزنه‌هایی هرچند کوچک، از روزهایی که هم تلخ بود و هم شیرین بنویسم.

مؤلف کتاب گفت: در مسیر پژوهش و تدوین این کتاب تا زمان انتشار، حدود یک سال به شکل غیرمستمر زمان سپری شد. ازآنجایی‌که در شروع کار اطلاعاتم در مورد این شهدای گران‌قدر بسیار اندک بود، باید آرام‌آرام می‌شناختمشان و به‌اصطلاح کشفشان می‌کردم.

کتاب «در کوی نیک‌نامان» در گرگان رونمایی شد

وی در پایان ضمن تشریح کامل روند قلمی شدن کتاب، گفت: مجموعه حاضر تلاشی است (هرچند ناچیز) برای شناساندن و نمایاندن گوشه‌هایی از زندگی ۴۶ شهید واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران استان گلستان که در قالب زندگی‌نامه، به معرفی اجمالیِ گلبرگ‌هایی از زندگی و خاطرات این شهدای بزرگوار پرداخته است و امیدوارم که این دریچه راهی برای تابش بیشتر و بهتر انوار الهیِ دانش و معرفت به جان‌ودل بندگان درگاه حق‌تعالی باشد.

به گزارش ایبنا، در پایان مراسم از سمیه خزاعی نویسنده کتاب از سوی جانشین سپاه نینوا، مسئول اطلاعات سپاه استان و مسئول حفظ آثار سپاه استان گلستان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها