یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
نتایج بخش دختران مسابقات کشوری هم‌خوانی قرآن کریم در بندرعباس اعلام شد

هرمزگان - نتایج بخش دختران هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم در بندرعباس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این مسابقات در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس اظهار کرد: پس از یک رقابت فشرده با داوری ۴ نفر از اساتید ملی نتایج اعلام شدند.

میکائیل باقری ادامه داد: در هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزی در بخش دختران ۳۲ گروه در مرحله مقدماتی و ۱۶ گروه در مرحله نهایی این مسابقات حضور داشتند که، دارالقرآن الکریم امام رضا (ع) ناحیه ۳ مشهد مقدس استان خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرد. همچنین دارالقرآن مرکزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان حائز رتبه دوم شد و استان های البرز و قم به صورت مشترک مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

باقری افزود: افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن‌های کشور با حضور سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عصر روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه بر عرشه ناو شهید رودکی با حضور ۱۶ گروه در بخش دختران آغاز و روز شنبه ۷ بهمن ماه اختتامیه آن در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

مسابقات هم‌خوانی پسران از ۹ بهمن آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: ۱۶ گروه از میان گروه‌های قرآنی دختران و ۱۷ گروه از میان گروه‌های قرآنی پسران دانش آموز از سراسر کشور در دو بخش جداگانه طی یک هفته در بندرعباس و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با هم به رقابت می‌پردازند.

محمد قویدل افزود: مسابقات همخوانی قرآن کریم دانش آموزی در بخش پسران نیز از روز دوشنبه ۹ بهمن ماه آغاز می شود.

ترویج فرهنگ قرآنی هدف برگزاری مسابقات در هرمزگان بود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز هدف از برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در استان هرمزگان را ترویج فرهنگ قرآنی در این استان دانست.

محمود غیبی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال میزبان هفتمین مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور و همچنین دانش آموزان کشورهای جبهه مقاومت برای اولین بار در هرمزگان هستیم.

وی اضافه کرد: در کل کشور یک هزار نفر از مراکز دارالقرآن و مدارس در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد ۶۴ گروه به مرحله کشوری راه یافتند و از این ۶۴ گروه ۱۷ گروه پسران و ۱۶ گروه دختران به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

غیبی اذعان کرد: به دلیل دعوت از کشور های جبهه مقاومت افتتاحیه این مراسم بر روی عرشه ناو شهید رودکی برگزار و برای گروه دختران اختتامیه این جشنواره در مرکز حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه از تمامی شرکت کنندگان در این دوره تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: در پایان مسابقات به گروه های برتر این جشنواره قرآنی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

محمود غیبی در پایان خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته جشنواره های قرآنی در شهرهای مقدس قم و مشهد برگزار شده است، اما با رایزنی های انجام شده و همچنین هدف اصلی برگزاری یعنی ترویج فرهنگ قرآنی در هرمزگان، این استان به عنوان میزبان انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها