یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
تندیس بزرگ قرآن کریم با حضور استاد فرشچیان در کیش ساخته می‌شود

هرمزگان - دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: «تندیس بزرگ قرآن کریم» با حضور استاد فرشچیان در «کیش» ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، حسین دیوسالار در دومین محفل «خیرات حسان» به عنوان بزرگ‌ترین محفل بانوان قرآنی جهان اسلام با حضور قاریان و مربیان قرآنی در کیش از ساخت «تندیس بزرگ قرآن کریم» در این جزیره خبرداد.

دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه گفت: بعد از آنکه موضوعات مختلف این رویداد مطرح شد، از جمله‌ی طرح‌ها، احداث تندیس بزرگ قرآن کریم بود.

وی اضافه کرد: استاد آیینه چی از بزرگان این هنر، همراه استاد فرشچیان، در کنار تیم به عنوان طراح قرار خواهند گرفت.

دیوسالار در ارتباط با جایگاه این اقدام در عرصه بین المللی گفت و افزود: حوزه دیپلماسی فرهنگی یکی از محورهای قدرت نرم کشورها محسوب می‌شود زیرا حوزه فرهنگی پیوند بین کشورها را تعمیق می‌بخشد و دیپلماسی فرهنگی عمومی به قدرت نرم کشورها کمک می‌کند به طوری که کشورهای مختلف تلاش می‌کنند این قدرت را به رخ بکشند اما ایران اسلامی با غنای فرهنگی چند هزارساله در این حوزه حرف‌های نو برای گفتن دارد که در محور این هویت ایرانی اسلامی، قرآن قرار دارد.

او در پایان ابراز داشت: جزیره کیش یکی از مراکزی خواهد بود که در آن به قرآن توجه بیشتری خواهد شد. کیشوندان عزیز جامعه قرآنی بوده و هستند و برای اولین بار در این دولت مصوب شد که ده درصد بودجه سازمان‌ها به بخش فرهنگی اختصاص پیدا کند بنابراین به همت شورای منطقه عالی کیش قصد داریم قدمی در راستای اعتلای قرآنی برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها