چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
۷۰ درصد اعضای کتابخانه های گیلان جوانان هستند/ تبدیل موضوع کتاب به گفتمان بین مردم و مسئولان اولویت است

گیلان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد اعضای کتابخانه‌های گیلان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: در مباحث فرهنگی تبدیل موضوع کتاب به گفتمان اصلی بین مردم و مسئولان اولویت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

یاسر تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت از تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی و ورزش و جوانان استان خبر داد و هدف از تفاهم نامه بین این دو دستگاه را رشد و توسعه امر کتاب و کتابخوانی و ایجاد نشاط بیشتر در جوانان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد دغدغه کتابخوانی برای مردم و رفع موانع در مسیر گسترش فرهنگ کتابخوانی توسط مسئولان از تاکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در همین راستا، تامین نیازهای مطالعاتی و فرهنگی جوانان یکی از اهداف مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان است که کتابخانه های گیلان برای نیل به اهداف این چشم انداز اهتمام دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تصریح کرد: همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و ورزش و جوانان استان به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو مجموعه برای بهره‌مندی مخاطبان دو دستگاه و نیز عموم مردم انجام شد.

وی با یاداوری اینکه گیلان در حال حاضر دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی است، گفت: این تعداد کتابخانه به بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم گیلان خدمات کتابخوانی و فرهنگی ارائه می دهند.

تقوی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جامعه مخاطب کتابخانه های عمومی در گیلان جوانان هستند، گفت: ارائه خدمات نوین به مخاطبان رسالت اصلی اداره کل کتابخانه های استان است که اولویت دادن به موضوعات فرهنگی برای تبدیل موضوع کتاب به گفتمان اصلی در میان مردم و مسئولین است.

وی اجرای برنامه های خلاقانه با کمک و همکاری دو مجموعه ورزش و جوانان و کتابخانه های عمومی را برای جذب جوانان به کتاب و کتابخوانی اثر بخش دانست و گفت: حضور چهره های شناخته شده ورزشی به عنوان الگو و قهرمان در اذهان جوانان در این حوزه بسیار حائز اهمیت است که می توان از آنها برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها