سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
«کولی» به بازار آمد

گلستان- کتاب «کولی» شامل چهل‌وهشت آهنگ برای تار و سه‌تار، به گردآوری پویا خوش‌بین روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، چهل‌وهشت آهنگ برای تار و سه‌تار در کتابی با عنوان «کولی» و به گردآوری «پویا خوش‌بین» از هنرمندان عرصه موسیقی استان گلستان منتشر شد.

کتاب «کولی» در قطع رحلی و ۱۰۲ صفحه به همت انتشارات قلم صحرا به شمارگان ۲۰۰ نسخه منتشر شده است.

سیمین مهتدی طراحی جلد، پرویز جلالی خوشنویسی و محمدجواد نیز تایپوگرافی این کتاب را بر عهده داشته‌اند که توسط چاپخانه گاندی با قیمت ۱۸۰ هزار تومان روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب «کولی» به قلم گردآورده اثر آمده است: اگر چه چهارچوب بندی موسیقی به دست اهل‌فن و خواص انجام شده ولی آنچه موسیقی هر ملتی را زنده نگه داشته؛ سلیقه عامه مردمان هر عصر (به‌شرط اینکه اصول و اساس آن نگاه داشته شود) و حفظ تصانیف خاطره‌انگیز هر دوران به روش سینه‌به‌سینه بوده است.

پوریا خوش‌بین همچنین در مقدمه این کتاب اظهار داشته است: همیشه دغدغه من این بوده که بتوانم با روشی نو و همچنین با اجرای آهنگ‌هایی نوین، کمکی به هنرجویان موسیقی به‌خصوص تار و سه‌تار کرده باشم.

کتاب حاضر شامل ۴۸ آهنگ بوده که هم تصانیف قدیمی و هم آهنگ‌های نوین‌تر در آن گنجانده و در ۲ بخش متوسط و پیشرفته دسته‌بندی‌شده است. همچنین در صفحه نخست کتاب، بارکد دریافت فایل صوتی اجرای قطعات برای اسکن و بهره‌مندی علاقه‌مندان به چشم می‌خورد.

به گزارش ایبنا، بنا به اظهار ناشر کتاب کولی، چاپ نخست کتاب در هفته نخست با تیراژ ۲۰۰ نسخه کاملاً به فروش رفته و هم‌اکنون چاپ دوم آن با شمارگان ۴۰۰ نسخه در دست چاپ است که تمامی آن پیش‌خرید شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    سلام چجوری میتونم این کتاب رئ تهیه کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها