چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
محفل شعر «قمپز» یکی از بهترین شب شعرهای کشور است

قم – عضو شورای ملی شعر با تاکید بر اینکه قم از گذشته به شعر توجه داشته و یکی از شهرهایی بوده که انجمن‌های مختلفی داشته است، بیان کرد: محفل شعر قمپز یکی از بهترین شب شعرهای کشور است.

ناصر فیض در حاشیه برگزاری برنامه‌های مربوط به هجدهمین جشنواره شعر فجر در محفل شعر قمپز قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم اظهار داشت: قم از گذشته به شعر توجه داشته و یکی از شهرهایی بوده که انجمن‌های مختلفی داشته است مثلاً از اینجا در انجمن‌های کاشان و بالعکس شرکت می‌کردند که یکی از مشهورترین و با سابقه‌ترین آنها انجمن آقای مجاهدی است که تا جایی که به یاد دارم، نزدیک به ۴۰ سال این انجمن عمر دارد.

وی ادامه داد: قم به عنوان شهری که اهل فرهنگ است و اهل علم در آن حضور دارند و جامعه روحانیت در آن زندگی می‌کنند، همیشه از نظر دانش روی قم حساب ویژه‌ای باز شده است.

فیض تصریح کرد: به همین دلیل نمودهای آن باید درخشان باشد. یکی از آنها محفل شعر قمپز است و واقعاً یکی از بهترین شب شعرهای در کشور است چرا که این محفل متولیانش اهل این کارند و کاردان هستند. این شب شعر درخشیده است.

عضو شورای ملی شعر تاکید کرد: بر خلاف اینکه تصور می‌شود اینجا قم است و ممکن است سخت‌گیری‌های وجود داشته باشد اتفاقاً دست را باز گذاشته‌اند و شاعران را محدود نکرده‌اند. این باز بودن دست، به ماجرا ضرر نزده است که هرچه خواستیم بگوییم، شاعران با همان رندی و زرنگی و ظرافت از معیارهای طنز درست استفاده کرده‌اند و درباره مسائل روز، مسائل اجتماعی و سیاسی و معضلات و اخلاقیات شعر گفته‌اند.

این شاعر پیشکسوت اضافه کرد: حتی در برخی موارد به موضوعاتی اعتراض شده و حرف درست زده شده است و برای مخاطب انبساط خاطر به وجود آمده است. به هر حال قم از این جهت بسیار موفق است و امیدوارم از این به بعد درخشان بماند و به کارش ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط