یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
تکمیل موزه نسخ خطی زنجان ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: موزه نسخ و کتاب‌های خطی در زنجان راه‌اندازی می‌شود اما تکمیل آن ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که میراث فرهنگی پیگیر آن است؛ افزایش مجموعه‌های خصوصی با کاربری موزه است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز برای مجموعه‌های خصوصی در قالب موزه با همکاری تنگاتنگ میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه موزه‌های خصوصی و تخصصی خوبی در استان داریم.

مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال یک مجوز کاملاً تخصصی برای فعالیت موزه نسخ خطی در استان صادر شده است، اضافه کرد: این موزه در مسجد تاریخی سید (مسجد جامع زنجان) فعالیت خواهد کرد.

صفوی ادامه داد: در این مجموعه قرآن‌های چاپی، مخزن مخطوطات، کتاب‌های نفیس و منابع ویژه مربوط به حوزه علمیه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه قدیمی سید که بخشی از موزه خواهد بود؛ کتاب‌های موضوعی علوم دینی و حوزوی با عناوین تفسیر، فقه و اصول، تاریخ، فلسفه و کلام در نوع خود از کتاب‌های مرجع نگهداری می‌شود، اضافه کرد: تعداد این کتاب‌ها بیش از ۴۰۰ جلد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن مسجد جامع زنجان در بافت تاریخی و مرکزی شهر زنجان پیش‌بینی می‌شود استقبال از راه‌اندازی این موزه بالا باشد.

صفوی با اشاره به اینکه موزه هنوز به مرحله بهره‌برداری و گشایش به صورت رسمی نرسیده است، افزود: تاکنون یک میلیارد تومان برای ایجاد این موزه هزینه شده است اما تکمیل آن در حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

مسجد و مدرسه جامع زنجان معروف به مسجد جامع سید مربوط به اوایل دوره قاجار است و در زنجان، جنوب سبزه‌میدان واقع شده است. این اثر با نام «مسجد جامع سید (سلطانی)» در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۲ با شماره ثبت ۱۰۵۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط