یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
وقتی آسمان و ابرها از شهید می‌گویند

همدان - «قهرمان آسمان» و «قهرمان ابرها» دو کتاب در حوزه کودک و نوجوان نوشته فاطمه بگزاده است که زندگی‌نامه خلبان شهید عباس بابایی را روایت می‌کند و به تازگی روانه بازار شده است‌.

‌سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): گاهی خستگی در برابر عظمت و رشادت‌های شهدا کم می‌آورد؛ وقتی به دلاوری‌های شهدا که نگاه می‌کنی ناگهان در فکر فرو می‌روی که باید در برابر این همه از خودگذشتگی چگونه سر خم کنی، چگونه باید در برابر این همه ایثار و فداکاری‌ها قلم بدست بگیری و بنویسی از هر آنچه عشق است و عاشقی!

این‌ها را نگارنده‌هایی می‌گویند که سال‌هاست در این راه قلم‌فرسایی می‌کنند و شجاعت‌ها و رشادت‌ها را به روی کاغذ می‌آورند، آنجا کلمات روی صفحات کاغذ قد علم می‌کند و بر خود می‌بالد از این همه جانفشانی که بعد از سال‌ها هنوز گفتن و شنیدن از آن غرورآفرین است.

نویسنده این بار با قهرمان آسمان و ابرها بر صفحات کاغذ باریده و انبوهی از خاطرات همان قهرمانان را برای کودکان و نوجوانان این سرزمین بازگو کرده تا آنها را از هر آنچه که نیاز است، سیراب کند.

قهرمان آسمان و قهرمان ابرها رشادت‌های مردی است که زمین برای فداکاری‌هایش کوچک بود و آسمان قرار بی‌قراری‌هایش شد؛ آنجا که برای رزم با دشمن و امنیت وطن در همان آسمان آسمانی شد و نام عباس بابایی را برای همیشه بر ابرهای آسمان میهن حکاکی کرد.

بر همین اساس با خانم فاطمه بگ‌زاده که به تازگی دو کتاب از زندگی‌نامه شهید خلبان عباس بابایی برای دو گروه سنی کودک و نوجوان نگاشته است، صحبت کردیم.

وقتی آسمان و ابرها از شهید می‌گویند

او گفت: سال ۱۴۰۱ شروع به نوشتن کتاب کودک و نوجوان شهید عباس بابایی کردم و سال ۱۴۰۲ خوشبختاته کتاب به چاپ رسید و کتاب در اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی در حوزه کودک و نوحوان رتبه دوم را در کل کشور کسب کرد. تالیف کتاب خلبان بابایی در عین اینکه سخت بود، اما بسیار شیرین و لذت بخش بود زیرا برای اولین بار بود شخصیتی چون عباس را کار می‌کردم.

وی با اشاره به به ایکه خاطرات عباس سراسر مهر و سخت‌کوشی و ایمان و اراده بود، باید طوری عباس را به قشر کودک و نوجوان معرفی می‌کردم که آن‌طور که هست، جلوه‌گر می‌شد، افزود: عباس‌بابایی پر از خاطرات ایثار و فداکاری و مقاومت و استقامت است و کودک و نوجوان امروز با خواندن این خاطرات می‌داند چه انسان‌های شریفی برای ماندن و استواری این مرز و بوم شهید شده‌اند.

وقتی آسمان و ابرها از شهید می‌گویند

بگ‌زاده بیان کرد: کتاب کودک قهرمان ابرها نیز درباره رشادت‌های شهید عباس بابایی در حوزه کودکان است، در این کتاب از زبان یک ابر، عباس، مقاومت و استقامت‌اش را به کودکان نشان می‌دهیم. شهادت و مهربانی‌های عباس را به کودک منتقل کرده‌ایم که با این چنین شخصیت‌ها و فرمانده‌هان جنگ آشنا شوند.

این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه گفت: ۲۶ سال است در حوزه نویسندگی فعالیت دارم، در حوزه‌های مهدویت، دفاع مقدس، مدافعان حرم، قلم می‌زنم و کار تحقیق و پژوهش انجام می‌دهم. ۶ کتاب بزرگسال در زمینه دفاع مقدس و ۴۰ کتاب در حوزه کودک و نوجوان تالیف کرده‌ام و بالغ بر ۱۰۰ داستان کودک و نوجوان و بزرگسال من در مجلات معتبر کشوری از جمله کیهان بچه‌ها به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: من امروز در این راه توانسته‌ام گام‌های بلندی بردارم، اما برای رسیدن به اهداف والاتر هنوز راه زیادی دارم؛ گاهی خسته می‌شوم، گاهی می‌بُرم زیرا انسان از گوشت و پوست و خون است و بی‌شک گاهاً خستگی به او فشار می‌آورد. اما من خدایی دارم که بزرگتر از همه اینهاست. انسان به امید زنده است و با امید زندگی می‌کند، پس سعی می‌کنم از هدفم دفاع کنم و در راهم ثابت قدم باشم زیرا خداوند به من لطف بی‌شماری کرده و قلم را بر من ارزانی داشته است.

این نویسنده ادامه داد: همیشه سعی می‌کنم با قلمم مردان و زنانی را به دنیای امروز نشان بدهم که برای آبادانی و آبادی این کشور از جان گذشتند، چرا که وطن را ناموس و فرزند خود می‌دانند و کودک و نوجوان امروز لازم دارد با این قشر آشنا شود.

بگ‌زاده بیان کرد: در نویسندگی رتبه‌های زیادی کسب کردم که از جمله آنها اینکه سال ۱۴۰۲ در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین رتبه نخست را در داستان فصل خواب زیتون‌ها کسب کرده و برگزیده شدم.

این نویسنده کودک و نوجوان همچنین گفت: سال ۱۴۰۲ به نام بانوی محجبه و موفق از سازمان سپاه استان معرفی شدم و در حال حاضر دو کتاب در زمینه تربیت کودک در دست تالیف دارم. در حوزه مهدویت، دفاع مقدس، مدافعان حرم و… فعالیت داشته و قلم می‌زنم به طوری که داستان‌های کودکانه یک روز خوب و دانه‌ی سیب که در زمینه مهدویت است را برای کودکان تالیف کردم که خوشبختانه بعد از چاپ مورد استقبال کودکان قرار گرفت‌. برای یادگیری کودک در زمینه تربیتی باید هر روش مثبتی را به کار برد بنابراین اینک دنبال طرحی هستم که بتوانیم در زمینه تربیت آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی را به کودک و نوجوان بیاموزیم که امیدوارم در این سنگر هم خداوند یاری کند و سربلند این مسیر هموار اما شیرین باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها